SE K750 updateringsproblem
Fra : Peter

Dato : 14-09-05 15:26

Hejsa

Jeg har lige opdateret min SE K 750 via SE's update service. Eller rettere
forsøgt.

Hver eneste gang får jeg at vide at der er problemer med kommunikationen med
telefonen og opdateringen gøres ikke færdig.

Nuvel - firmwaren er opdateret og jeg har forsøgt flere gange at få den
opdateret fuldt uden held.

Nu har jeg kun engelsk sprog i telefonen. Ville jo gerne have dansk igen.

Hvad gør jeg? Prøver recovery mode?

På forhånd tak.

/Peter

Fra : helloo.dk

Dato : 14-09-05 15:55

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg kun engelsk sprog i telefonen. Ville jo gerne have dansk igen.
>
> Hvad gør jeg? Prøver recovery mode?

Hvis det skal gøres ordenligt skal du nok forbi en unlocker på
www.dkunlock.dk
hilsen Dan
--
www.helloo.dk ..det rigtige valg
Østboulevarden 1, 8000 Århus C.

Fra : Peter

Dato : 14-09-05 16:53

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nuvel - firmwaren er opdateret og jeg har forsøgt flere gange at få den
> opdateret fuldt uden held.

Update - mit kamera virker ikke

/Peter

Fra : Peter

Dato : 14-09-05 18:43
Fra : helloo.dk

Dato : 15-09-05 11:33

> Det er vist et større problem. Se
>
> http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=103568&start=15

igen.. hvis det skal gøres ordenligt så kontakt en unlocker på
www.dkunlock.dk
hilsen Dan

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 11:42

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> igen.. hvis det skal gøres ordenligt så kontakt en unlocker på
> www.dkunlock.dk

Jeg har nu fået den gamle software mast ind i telefonen Om jeg så må
sige.

Tror mere på at der er en fejl hos SE - det er jo at større problem. Ser det
ud til

Er jeg den eneste her der har oplevet det?

/Peter

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 15-09-05 12:49

> [...]
> det ud til
>
> Er jeg den eneste her der har oplevet det?

Nej, du er ikke den eneste der har oplevet dette. Jeg har for en lille uges
tid siden, forsøgt at opdatere min mobil via deres update system :) .. med
samme held som dig. Jeg har dog stadig dansk i min telefon, men mit kamera
virker heller ikke.

Efter at have skrevet til SE's kundeservice om problemet, fik jeg denne mail
tilbage:

*********Kære Bo,

Tak for at du kontaktede Sony Ericsson Call Center.

Du kan indlevere den ved din forhandler, de vil kunne hjælpe til med at få
den sendt til et autoriseret service center til eftersyn.

Du er velkommen til at kontakte Sony Ericsson Call Center igen hvis vi kan
hjælpe dig yderligere.

Med venlig hilsen
/Joen Skipper
Sony Ericsson Call Center********Så tilsyneladende ved de godt der er fejl i
deres system, og opfordrer til at man kontakter sin forhandler, eller en
aut. SE' service værksted.Iden forbindelse, tænkte jeg på, er der nogen der
ved om Telecare er aut. SE serviceværksted ? ... det ville jo gå noget
hurtigere hvis man kunne lade sagen gå gennem dem, istedet for gennem
forhandleren.
--
Med venlig hilsen / Kind regards

Bo Bach Jensen

"I saw Discovery channel the other night. Apparently a mockingbird steals
songs from other birds ... I didn't know they had Napster." Jay Leno - The
Tonight Show

Fra : Anja Nielsen

Dato : 17-09-05 00:26

"Bo Bach Jensen" <bachy@bachy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved om Telecare er aut. SE serviceværksted ? ... det ville jo gå noget
> hurtigere hvis man kunne lade sagen gå gennem dem, istedet for gennem

Hej Bo (og hvem der ellers må have interesse)

Jeg er ret overbevist om, at Telecare er autoriseret SE værksted.
For et lille års tid siden havde jeg nogle problemer med en gammel SE
telefon, hvor de henviste mig til Telecare, som også tog sig af problemet og
senere hen gav mig en ny telefon.

Mvh.
Anja

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 17-09-05 01:00

"Anja Nielsen" <kantax@(Fjern)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> For et lille års tid siden havde jeg nogle problemer med en gammel SE
> telefon, hvor de henviste mig til Telecare, som også tog sig af problemet

Det lydet godt, jeg tror jeg prøver at tage konatkt med dem imorgen. Mit
problem er nemlig at min mobil er købt hos A-Z, og der er ikke just særlig
kvikke hvad der angår at få noget fra hånden. Der går nemt 2 - 3 uger inden
jeg ser min mobil igen, hvis jeg lader A-Z klare tingene :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-05 13:06

Peter skrev:

> Er jeg den eneste her der har oplevet det?

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=61693
Hans

Fra : Peter

Dato : 20-09-05 11:48

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

Lige en opfølgning, hvis andre har samme problem.

Jeg fulgte følgende opskrift og den virker perfekt:

Backup:
- Copy all contacts to my SIM-Card
- Copy all themes I put on the phone to my PC
- Removed my 1GB MemoryStick Pro Duo

Master Reset:
- Menu -> Settings -> Master Reset -> Reset All
- Enter code 0000
- The Phone said: "Memory Cleared" and restarts by itselfs.
- When it restarts, just turn it off.

Updating:
- Go to SE update site.
- Did the "Recovery Mode"-update
- It went till 39%, then it freezes for like a minute and went to 42%
- Then runs smoothly to around 60% and jumps to 100% and says it was 'Update
Complete'.
- Remove battery and put it back
- Turn the phone on
- Do another Master Reset to get all languages back

Now the phone is working again with R1N and camera 4.5

- Hentet fra http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=103568&start=180

/Peter

--
http://www.grauslund.com