HP LaserJet 1160 - netværk?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-05 10:30

Hej alle

På en hjemmeside fra et firma har jeg læst at HP LaserJet 1160
har nogle netværksfunktioner. Er der nogen der ved noget om hvad
det er? Jeg er specielt interesseret i om den kan køre som
netværksprinter - altså uden at styres af en pc.

--
Bertel

Fra : Esben

Dato : 14-09-05 10:55

> [...]
> det er? Jeg er specielt interesseret i om den kan køre som
> netværksprinter - altså uden at styres af en pc.

Det går vel kort og godt ud på at den kan tilsluttes netværk, via en ekstern
printserver. Du printer så til en tcp/ip port i stedet USB eller parallel.

Bruger du en af de originale printservere, vil du også kunne få information
retur fra printeren (tonerstand etc):
J3258B HP Jetdirect 170x ekstern printserver Ethernet
J6035C HP Jetdirect 175x ekstern printserver Fast Ethernet
J3263A HP Jetdirect 300x ekstern printserver Ethernet/Fast Ethernet
J3265A HP Jetdirect 500x ekstern printserver Ethernet/Fast Ethernet
J7942A HP Jetdirect en3700 ekstern printserver Fast Ethernet
J7951A HP Jetdirect ew2400 802.11g ekstern trådløs printserver
J6072A HP bt1300 trådløs Bluetooth® printeradapter

Det virker muligvis også med 3. parts printservere, som er noget billigere
(D-link, Netgear, Linksys etc)

--
Esben