ereg funktion
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 14-09-05 09:29

Jeg vil gerne sikre mig der der i en string ikke eksisterer . og \ til
dette burde ereg kunne anvendes til?

if (ereg('.', $page))
{
reportError("Illegal input in string [.] $page");
}

Det virker bare ikke???
http://dk2.php.net/manual/en/function.ereg.php

Jeg kører php4.3.1 (debian testing)

Nogle forslag til hvorfor det ikke virker ? Eller rettere hvorfor ereg
altid retunerer true, uanset om $page indeholder et . eller ej ?

Hvad gør i andre når i vil søge en string igennem for noget der ikke må
eksistere i en string ?

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 14-09-05 09:35

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
>
> if (ereg('.', $page))
> {
> reportError("Illegal input in string [.] $page");

Løste det if (ereg("\.", "$page"))

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Christian Hansen

Dato : 14-09-05 09:48

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
>
> if (ereg('.', $page))
> {
> reportError("Illegal input in string [.] $page");

Det er fordi at . matcher alle tegn - du skal sætte det i en tegnklasse
eller smide et \ foran.

ereg("[./]",$page) burde virke ( . skal ikke escapes i en tegnklasse )

Mvh christian