gul peberfrugt allergi - andre farver?
Fra : Inger

Dato : 13-09-05 21:07

Hej NG

Jeg fandt lige i går ud af at jeg ikke kan tåle gul peberfrugt! Nu er
spørgsmålet så: Hvad med de andre farver peberfrugt? skal jeg forberede
mig på at undgå dem, eller er det kun den gule, når det var den jeg
reagerede på? Det er ikke så længe siden jeg spiste grøn peberfrugt og
der var ingen reaktion. Så jeg tænker mere på orange og rød, de minder
jo meget i smag og modenhed om den gule...

Er der andre allergikere herinde der har lyst til at dele deres erfaringer?

Venlig hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-09-05 08:02

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmålet så: Hvad med de andre farver peberfrugt? skal jeg forberede
> mig på at undgå dem, eller er det kun den gule, når det var den jeg

Er du kommet til at spise frøene? Nogle kan godt tåle peberfrugt i alle
farver - men ikke frøene, som de derfor skal være omhyggelige med at skrabe
ud.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 14-09-05 10:50

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> farver - men ikke frøene, som de derfor skal være omhyggelige med at skrabe

Hmmm... Det var skåret ud i små tern og puttet i en salat. Jeg tror ikke
der var nogle frø med, for jeg reagerede allerede da jeg knaste det
første stykke peberfrugt. Men jeg kan da ikke udelukke det.
Jeg tør bare ikke prøve igen, for det ikke lige så behageligt

Hilsen Inger