Hvad gør jeg galt?
Fra : Ricky

Dato : 13-09-05 19:47

Hej

Jeg har købt et nyt bundkort, processsor, kabinet og ram.

Når jeg samler det, får jeg intet frem på skærmen.

Jeg har puttet begge strømforsyningsstik i bundkortet, indsat et grafikkort,
smidt en enkelt ramblok i og sat CPU'en i soklen(korrekt, men uden blæser)

Når jeg sætter strøm til maskinen lyser bundkortdioderne og blæserne på
grafikkort og chip på bundkort kører. Hvis jeg sætter en HD i så begynder
den også at spinne.

Men som skrevet før, så kommer der intet frem på skærmen og jeg fatter det
ikke. Jeg har endda prøvet med 2 forskellige bundkort nu.

Hjælp hvad gør jeg forkert??

/Ricky

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-09-05 19:55

Ricky wrote:
> [...]
>
> Jeg har puttet begge strømforsyningsstik i bundkortet, indsat et
> grafikkort, smidt en enkelt ramblok i og sat CPU'en i soklen(korrekt,
[cut]

Farligt - det brænder en cpu af, ret hurtigt.

/Chr

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-05 20:17

"Ricky" <Ricky@rickym.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har puttet begge strømforsyningsstik i bundkortet, indsat et
> grafikkort, smidt en enkelt ramblok i og sat CPU'en i soklen(korrekt, men

Du forsøger at brænde cpu.en af. Det er rent selvmord at forsøge at starte
en pc uden cpublæser. Den kan nå sin max temp på 3-5 sekunder. Det tyder på,
at du er i den heldige situation, at din bios beskytter dig mod netop dette,
således at den slukker pc.en lige før du futter cpu af.
Så du kommer ikke videre uden køler. Hvorfor forsøger du uden køler???

Kurt

Fra : Brian A.

Dato : 13-09-05 20:38

> [...]
> dette, således at den slukker pc.en lige før du futter cpu af.
> Så du kommer ikke videre uden køler. Hvorfor forsøger du uden køler???

Han skriver "uden blæser". Hans maskine kan helt sikkert køre meget længere
tid end sølle 3-5sek før den brænder af uden blæser. Værre er det, hvis han
ingen køleprofil/køler har monteret.

Fra : Ricky

Dato : 13-09-05 20:45

> [...]
> dette, således at den slukker pc.en lige før du futter cpu af.
> Så du kommer ikke videre uden køler. Hvorfor forsøger du uden køler???

I har ret, det er idioti at sætte den i uden blæser, men som du skriver så
kørte der en timeout der lukkede ned for maskinen, inden CPU'en brændte af.

Det var først her til aften at jeg forsøgte mig uden blæser, men heldigvis
gik det godt

Anyway problemet er løst :)

Sidste gang jeg prøvede om jeg kunne få liv maskinen var med et andet
bundkort og det resulterede i en sort skærm. Problemet var at jeg havde
brugt de lange skruer da jeg skulle sætte min zalman blæser i maskinen.
Derved havde jeg trykket en printbane over. I dag hentede jeg et nyt
bundkort og netop det samme forekom, derfor mit indlæg og desperation :)
Men heldigvis så jeg tilfældigt at jeg havde sat en ram en anelse skævt. da
jeg fik rette den korrekt til, virkede maskinen igen.

Det blev sq en dyr fornøjelse at sætte den blæser i.

tak for de hurtige svar

/ricky

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-09-05 20:38

> Jeg har puttet begge strømforsyningsstik i bundkortet, indsat et grafikkort,
> smidt en enkelt ramblok i og sat CPU'en i soklen(korrekt, men uden blæser)

Bed til at din CPU stadig virker, og køb en blæser til den...

Se evt. denne video, som viser hvad der kan ske:
http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/heatvideo-05.html (download
link nederst)

Fra : Ricko.

Dato : 14-09-05 07:59

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Bed til at din CPU stadig virker, og køb en blæser til den...
>
> Se evt. denne video, som viser hvad der kan ske:
> [...]
Fin film