response.redirect med frames og list sessi~
Fra : simsen

Dato : 13-09-05 19:21

Når jeg response.redirecter i en frame - hvordan kan jeg så sørge for, at
den side, jeg loader refresher hele siden?

Jeg har frames på min side (og ja jeg skal bruge de frames)- i min main
frame, tester jeg så på min session (et administrationssystem).

Når den så åbner login siden - åbner den i main framen (vinduet) og dermed
når jeg så efter indtastning af navn/kodeord redirecter til default siden
åbner den så hele administrationsmodulet med de tilførende frames i main
framen og ikke i hele vinduet.

Altså:

Min topframe
Min mainframe

Efter sessioncheck og redirect efter login:
Min topframe
Min topframe
Min mainframe

Hvordan får jeg den til at refreshe HELE siden når jeg redirecter?

Koden hvor jeg redirecter:

<%
'create instance of recordset, and run query
Set whtRS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
whtSQL = "Select ID, email, logincount, logindate, passchange FROM Logins
where active = 2 and email = '" & FormLogin & "' and mynumber = '" & FormPwd
& "';"
'Response.Write whtSQL
whtRS.Open whtSQL, whtConn, 1,3

'run login or return to login page
if not whtRS.eof then
dim email
LoginID = whtRS("id")
email = whtRS("email")
passchange = whtRS("passchange")
Session("LoginID") = LoginID
Session("email") = email
session("passchange") = passchange
logincount = whtRS("logincount")
whtRS("logincount") = (logincount + 1)
whtRS("logindate") = date
whtRS.Update

'SET Cookie for email
if request.form("rememberme") = 1 then
Response.Cookies("email") = email
Response.Cookies("email").Expires = Date + 14
end if

else
whtRS.Close
Set whtRS = Nothing
whtConn.Close
Set whtConn = Nothing
Response.Redirect("confirm.asp?l=incorrect_login_or_password")
End if

'close connections,etc..
whtRS.Close
Set whtRS = Nothing
whtConn.Close
Set whtConn = Nothing

'final redirect
Response.Redirect appurl & "/admin/default.asp"
%>

Så et lidt andet spørgsmål også.........

Når jeg bruger
Session.Timeout = 5

Så sætter den korrekt som den skal en timeout på session på 5 minutter - men
ændrer jeg det til

Session.Timeout = 60

så æder serveren det ikke - den tager hvad der er default for serveren
(såvidt jeg kan se) som må være på omkring de 20 minutter - hvorfor kan jeg
ikke få mere end de 20 min????

mvh

simsen

Fra : pepss

Dato : 13-09-05 19:40

"simsen" skrev
> Når jeg response.redirecter i en frame - hvordan kan jeg så sørge for, at
> den side, jeg loader refresher hele siden?

prøv om du kan få nogle gode idér af denne
http://www.asp-faq.dk/article/?id=59

> [...]
>
> så æder serveren det ikke - den tager hvad der er default for serveren
> (såvidt jeg kan se) som må være på omkring de 20 minutter - hvorfor kan

jeg vil tror det er noget servern er sat op til.......

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner