TDC BB pro port 25
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-09-05 18:57

Heysan

Umiddelbart tror jeg jo den er åben, men når jeg tjekker dns opsætninger på
min bb pro melder den lukket bør den være åben som standard?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-09-05 19:17

Flemming Lynggaard wrote:
> Heysan
>
> Umiddelbart tror jeg jo den er åben, men når jeg tjekker dns opsætninger på
> min bb pro melder den lukket bør den være åben som standard?

Er ikke sikker på deres Pro abonnementer, den er i hvert fald lukket for
private ADSL forbindelser.

Du kan dog alligevel modtage mails, ved at indsætte en MX record med
lavere prioritet, dvs. hvis domæne.dk har prioritet 10, indsætter du
backup-mx.post.tele.dk med prioritet 20.

Så vil afsenderen blive afvist på den første MX record, og gå til
backup-mx.post.tele.dk som har adgang til din port 25 og dermed vil
levere mailen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-09-05 19:23

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så vil afsenderen blive afvist på den første MX record, og gå til
> backup-mx.post.tele.dk som har adgang til din port 25 og dermed vil levere

Prøver den til jeg kan snakke med dem i morgen

Tak Esben..

Flemming

Fra : Hauge

Dato : 13-09-05 19:31

Esben von Buchwald wrote:
> Er ikke sikker på deres Pro abonnementer, den er i hvert fald lukket
> for private ADSL forbindelser.

Nej den er ikke, kun hvis man bruger PPPoE eller dynamisk ip.

/Hauge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-09-05 22:02

> Nej den er ikke, kun hvis man bruger PPPoE eller dynamisk ip.
>
> /Hauge

Da jeg boede hjemme, havde vi ADSL med fast IP og DHCP - og port 25 var
lukket, uden mulighed for åbning

Fra : Hauge

Dato : 13-09-05 22:48

Esben von Buchwald wrote:
> Da jeg boede hjemme, havde vi ADSL med fast IP og DHCP - og port 25
> var lukket, uden mulighed for åbning

Men jeg har 2 stk. ADSL med fast ip og DHCP, og begge linjer er åbne på port
25 indadgående..

mvh Hauge

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-09-05 10:42

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Nej den er ikke, kun hvis man bruger PPPoE eller dynamisk ip.

Den var nu lukket også uden PPPoE eller dyn ip... men de ville da fluks åbne
den. Det tog 40sek..

Fra : Hans

Dato : 14-09-05 13:00

Flemming Lynggaard wrote:
> Heysan
>
> Umiddelbart tror jeg jo den er åben, men når jeg tjekker dns
> opsætninger på min bb pro melder den lukket bør den være åben som
> standard?
Den er lukket som standard, men kan åbnes ved henvendelse til TDC.

Hans