Hvilken skat?
Fra : Leonard

Dato : 13-09-05 18:38

Kom lige til at tænke på:

Hvis jeg og min kompagnon solgte vores lille projekt til et
internationalt firma for 25 milliarder kr. hvordan så med skatten af
min del?
Skal jeg bare smile og aflevere ca. 7 milliarder?
- tjah, jeg vil jo nok alligevel ikke komme til at mangle penge de
første år

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : nvm

Dato : 14-09-05 20:20

> [...]
> Skal jeg bare smile og aflevere ca. 7 milliarder?
> - tjah, jeg vil jo nok alligevel ikke komme til at mangle penge de

Selv om medierne skriver at det er en dansker og svensker der sælger
virksomheden, tilføjer nogle artikler også at virksomheden er baseret i
Luxemborg.

Jeg kender ikke skattereglerne eller marginalskatten i Luxemborg eller
om der har været lavet en selskabsstruktur med et holdingselskab, så jeg
skal ikke kunne sige hvordan beskatningen sker.

Men hvis du skulle være så heldig at kunne sælge din virksomhed for så
meget efter så kort tid mod kontant betaling, ja så siger skattevæsenet
også tak.

Fra : The MANN

Dato : 16-09-05 22:47

Fra : johndoe4520

Dato : 22-09-05 23:29

Du kan være 100% sikker på at de har konstruerede selskaber i
skattelylande, som gør at hele fortjenesten er skattefri

I DK kan man ganske enkelt ikke starte en softwarevirksomhed som giver
trecifrede millionunderskud i de første 3 år, og dermed trecifrede
millionskattefradrag.

Skattevæsenet vil flække af grin over dem, og påstå at de har
storhedsvanvid og at virksomheden er en "ikke erhvervsmæssig
virksomhed" (hobbyvirksomhed), fordi den ikke er rentabel. ToldSkat er
så hjernedøde, at disse højrisikovirksomheder som Skype, slet ikke
kan drives under Dansk flag. Derfor kan man være 100% på at Janus fra
Skype, IKKE skal betale skat i DK. Og hvor jeg fryder mig, for de svin
til ToldSkat har ødelagt mange virksomheder bare fordi de havde nogle
få millioner i skattefradrag.

Jeg kan kun råde enhver, som vil starte softwarevirksomhed, til at
gøre i alle andre lande end DK. Janus har hovedsæde i London og
Irland er også et glimrende sted at have holding. Jeg har selv et
holdingselskab i irland, og betaler kun 10% i skat af reelt overksud,
og ikke som i DK hvor ToldSkat kan fuske med overksuddet og fiksere
beløb til beskatning. ToldSkat's metoder er dræbende for enhver
dygtig iværksætter, og de tager røven på iværksætteren før eller
siden, det er 100%
Det er kun fascister og jantelovshåndhævere som har magt i
skattesystemet. Og kan de slippe fra at gå på rov, så gør de det
med alle metoder.

/John