Framework.net contra MFC
Fra : René Brask Sørensen

Dato : 07-06-01 12:52

Hej Alle
Maybe a newbe spørgamål...

Men jeg har undret mig lidt over, om det kommende framework.net er backward
kompatibelt med MFC. Altså om MFC apps. vil kunne konverteres til
framework.net.
Ok hvis dette er helt sort. Hvad kommer frmework til at betyde for MFC?

Venlig Hilsen René

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-06-01 14:24

Hej René
"René Brask Sørensen" <rbs@email.dk> wrote in message

> Men jeg har undret mig lidt over, om det kommende framework.net er
backward
> kompatibelt med MFC. Altså om MFC apps. vil kunne konverteres til
> framework.net.

Kompatibelt kan gradbøjes i denne sammenhæng
..
Alt kan konverteres med tilstrækkelig indsats :(
Men det er nok ikke det du spørger om :)

> Ok hvis dette er helt sort. Hvad kommer frmework til at betyde for MFC?

Sådan som jeg ser det:

MFC vil være understøttet i Visual Studio .NET, som native Win32 (og Win64
?) applikationer.
MFC vil blive udvidet lidt i Visual Studio .NET.
MFC vil formodentlig blive understøttet i en del år fremover, idet der er
mange som afhænger af det.
Jeg tvivler på at MFC vil være tilgængelig som CLR ("Managed C++") kode.

Der er puttet en del kræfter i at få native kode ("Unmanaged C++") - f.eks.
MFC applikationer - til at kunne arbejde sammen med CLR baserede kode
(f.eks. C# eller "Managed C++").

Når det er sagt, er jeg ikke i tvivl om at
* .NET framework er Microsofts foretrukne platform for
applikationsudvikling
* MFC er døende - og har været det de sidste 3 år.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : René Brask Sørensen

Dato : 07-06-01 14:31

Thankz....

Det er bare fordi jeg stod i det dilemma, at jeg lige har skaffet en bog
"MFC programing with Visual C++ 6" men gider simpelthed ikke sætte mig ind i
MFC hvis det, kort sagt er døende...
so framework it is....