Forte Agent v 2.03
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-05 15:26

Ved download er der tilsyneladende en begrænsning på 4 gb, således at man
skal sørge for at rydde op og slette osv, når man har nået denne grænse. Er
der nogen måde, man kan ændre den størrelse på, således at man evt. kan
downloade mere uden at man er nødt til at gemme det downloadede og lukke
agent, så man kan få komprimeret m.m. når grænsen er nået, og derefter igen
skal åbne og genoptage sit download.

Kurt

Fra : Grunt

Dato : 13-09-05 22:52

On Tue, 13 Sep 2005 16:26:02 +0200, "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news
> [...]
>agent, så man kan få komprimeret m.m. når grænsen er nået, og derefter igen

Der har aldrig været en officiel agent 2.03, så det kan være derfor.

Versioner er 1.93-2.0-3.0 som stadig kan downloades.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-05 23:44

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

> Der har aldrig været en officiel agent 2.03, så det kan være derfor.
>
> Versioner er 1.93-2.0-3.0 som stadig kan downloades.

Den hedder helt nøjagtig:
Version 2.0/32.652
Men er der ikke samme begrænsning i andre versioner?

Kurt

Fra : Grunt

Dato : 14-09-05 10:05

On Wed, 14 Sep 2005 00:43:45 +0200, "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

>Den hedder helt nøjagtig:
>Version 2.0/32.652

Jep, den version har jeg også haft (faktisk helt fra version 0.90)

>Men er der ikke samme begrænsning i andre versioner?

Jeg har aldrig mødt nogen begrænsning i hvor meget der kan ligge på computeren
som er downloadet via agent eller at der skulle fjernes noget før jeg kunne
downloade mere. Er det muligvis en parameter i opsætningen du har pillet ved ?

Hvordan udtrykker begrænsningen sig f.eks. med fejlmeddelser ?
Er det i agentfolderen begrænsningen ligger ?

Der er ingen hjælp i "help" eller fra support ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-05 23:18

> [...]
> Er det i agentfolderen begrænsningen ligger ?
>
> Der er ingen hjælp i "help" eller fra support ?

Jeg har ikke pillet ved opsætningen.
Det giver sig udtryk i, at den simpelthen holder op med at hente noget, og
nu kan jeg ikke lige huske fejlmeddelsen, men det er ikke en meddelelse som
siger noget om limit, men blot at man ikke kan connecte til serveren eller
noget lignende.
Det er længe siden, at jeg opdagede problematikken og fandt frem til at det
havde noget med en 4gb grænse at gøre.
Hvis ikke jeg husker galt, så var jeg inde i agent og se i data mappen, og
der lå en *.dat fil, som var på 4 gb.
Ved at iagttage agent mens den downloader kan man se, at den danner en dat
fil, hvor den åbenbart gemmer information om alt der downloades, og hvis
ikke man undervejs komprimerer databaserne, er der risiko for at en dat fil
når op på 4 gb, og så er det nok rettelig windows som går ind og konflikter,
idet den vist ikke kan håndtere filer som er på mere end 4 gb.
Man kan så manuelt komprimere sin database i agent eller sætte den til at
gøre det automatisk hver gang man lukker agent (hvilket jeg har gjort). Men
det er da irriterende, at den bare bliver ved med selv at lave denne store
dat fil, hvis man har gang i en stor download, men det må jo være i denne
fil, at alle oplysninger om download ligger, således at når man gemmer det
downloadede på harddisken, så burde den samtidig komprimere dat filen, men
der bliver den altså hængende med den store fil, som så blokerer.
Der står lidt om det i help under index og database compacting. Her er
beskrevet, at den ikke altid får ryddet ordentligt op.
Men også hvis man vil downloade mere en 4 gb på en gang, så kan den åbenbart
ikke finde ud af at splitte dat filen op i mindre stumper, og stopper derfor
download.

Kurt

Fra : MV

Dato : 17-09-05 16:54

On Thu, 15 Sep 2005 00:18:09 +0200, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>når op på 4 gb, og så er det nok rettelig windows som går ind og konflikter,
>idet den vist ikke kan håndtere filer som er på mere end 4 gb.

Hvis du kører Windows XP, så skift fra FAT til NTFS filsystem
og du slipper for problemet. Det er nemlig FAT filsystemet der ikke
kan håndtere filer større end 4 GB. NTFS kan godt.

mvh MV

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-05 00:15

"MV" <MV@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kører Windows XP, så skift fra FAT til NTFS filsystem
> og du slipper for problemet. Det er nemlig FAT filsystemet der ikke
> kan håndtere filer større end 4 GB. NTFS kan godt.
>
> mvh MV

Det er ikke problemet, idet jeg kører med NTFS.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 08:03

On Sun, 18 Sep 2005 01:15:05 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>"MV" <MV@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

>Det er ikke problemet, idet jeg kører med NTFS.

muligvis OT, men vil lige gøre opmærksom på
at Forté Agent's nyeste version er 3.1

hilsen,
Vagn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-05 21:32

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-05 21:34

"Vagn K. Poulsen" <vkp(a)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> muligvis OT, men vil lige gøre opmærksom på
> at Forté Agent's nyeste version er 3.1
>
> hilsen,
> Vagn

Ja, det har jeg set, så jeg overvejer p.t. også at opgradere, så jeg måske
kan slippe af med begrænsningen.

Kurt