Læse mappe indhold på local iis server?
Fra : Christian Kragh

Dato : 13-09-05 12:43

Hej.

Jeg er igang med at lave et fotoalbum, hvor jeg vil læse
indholdet af mapperne automatisk.

Jeg bruger følgende stump kode på min ydbyders side, hvilket
virker...

<---------- ---------->
set folder = fs.GetFolder(Server.MapPath(Item))
For each subfolder in folder.SubFolders
   searchPictures= searchPictures & searchPictures(Item &
subfolder.Name & "/",filter)
next
for each file in folder.Files
   if (len(filter)=0 or instr(1,file.Path,filter,1)>0) and
instr(1,cImageExtensions,fs.GetExtensionName(file.path),1)>0 then
searchPictures=searchPictures & Item & file.Name & ";"
next
<---------- ---------->

men det virker ikke på min eget testserver.

Hvad kan der være galt, hvad skal man installere?

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-05 14:40

Christian Kragh skrev:

> men det virker ikke på min eget testserver.

Hvordan virker det ikke? Får du en asp-fejl? (i så fald hvilken?)

Se evt. siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 15-09-05 13:32

> Hvordan virker det ikke? Får du en asp-fejl? (i så fald hvilken?)

Siden står som den er ved at hente indholdet... men den kommer
aldrig til at afslutte modtagelsen af asp siden fra serveren.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-09-05 13:48

Christian Kragh <tursoe@gmail.com> wrote in news:432969b7$0$18640$14726298
@news.sunsite.dk:

> Siden står som den er ved at hente indholdet... men den kommer
> aldrig til at afslutte modtagelsen af asp siden fra serveren.

Har du installeret et AV-program derhjemme med script-blokering slået til?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Japo stole sælges - http://japoarmstole.stocholm.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 16-09-05 06:31

> Har du installeret et AV-program derhjemme med script-blokering slået til?

Ja, men det har jeg prøvet at have disablet...

Og det virker stadigvæk ikke.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-09-05 18:13

In news:<432969b7$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>
Christian Kragh typed:

> Siden står som den er ved at hente indholdet... men den kommer
> aldrig til at afslutte modtagelsen af asp siden fra serveren.
>
> Christian

Borset far at der ikke er defines "fs" i den viste kode. så tyder
beskrivelsen på, at et er en intern fejl på webserveren og der er kun en
løsning.

Afinstaller den og genstart, genistaller den to gange med en genstart
imellem hver (installationen færdiggøres nemlig ikke første gang),
geninstaller den seneste servicepack og de opdateringer som update
finder.

Det er besværligt og irriterende men en eller anden fil bliver
overskrevet af en eller anden grund og så virker filobjektet ikke. Jeg
har været på den et par gange nu og hvergang er man ved at blive
sindsyg, for den kode alle andre bruger og siger er i orden, virker bare
ikke

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Christian Kragh

Dato : 16-09-05 06:30

> Borset far at der ikke er defines "fs" i den viste kode. så tyder
> beskrivelsen på, at et er en intern fejl på webserveren og der er kun en
> løsning.

Dette er jeg også kommet frem til, da det virker når jeg oploader det til
min server.

> [...]
> imellem hver (installationen færdiggøres nemlig ikke første gang),
> geninstaller den seneste servicepack og de opdateringer som update

Det har jeg prøvet at par gange nu uden at det ser ud til at virke.

> [...]
> har været på den et par gange nu og hvergang er man ved at blive
> sindsyg, for den kode alle andre bruger og siger er i orden, virker bare

Jeg har aldrig fået det til at virke på min windows xp maskine.

Men tak for hjælpen alligevel.