MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
fax2mail
Fra : Per Münster

Dato : 13-09-05 12:16

Davs,

Her er en nød at knække.

Ja egentlig er det ikke et windowsanliggende. Men jeg spørger alligevel her.

Jeg har et ønske om at udfase flere fax-maskiner, men ikke fax-numre.

Jeg er på jagt efter en enhed, der kan modtage en fax elektronisk, danne en
pdf-fil og så sende den videre. Jeg troede jeg med HP officejet 9130 havde
fundet det jeg søgte, men den insisterer på at skulle skrive et stykke
papir ud hver gang og det har jeg slet ikke behov for. Hvad kan jeg så gøre?

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-09-05 13:57

"Per Münster" <nospam@nospam.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde fundet det jeg søgte, men den insisterer på at skulle skrive et
> stykke papir ud hver gang og det har jeg slet ikke behov for. Hvad kan jeg

Må den "enhed" gerne være en pc med noget software på ?
GFI Faxmaker kan håndtere fax->pdf (og andre formater)
samt mail/print->fax - altså både ind/udgående fax samt en
masse andet gejl. Kræver dog en mailserver den kan integrere sig med.
Bruger det selv primært til udgående fax, og det funker utroligt
godt.

Det kan route indgående fax ved at søge efter tekststrenge i faxen.
således at hvis Peter Jensen optræder sendes den til Peter Jensens email
og hvis Per Münster optræder sendes den til Per Münsters mail osv.

http://www.gfi.com/faxmaker/faxfeatures.htm

--
Peter J

Fra : Max

Dato : 13-09-05 14:07

Hej Per

> Jeg har et ønske om at udfase flere fax-maskiner, men ikke fax-numre.

Der findes firmaer det tilbyder FAX til E-mail løsninger begge veje.

Mvh Max

Fra : ///M

Dato : 13-09-05 15:16

Per Münster wrote:
> [...]
> Jeg har et ønske om at udfase flere fax-maskiner, men ikke fax-numre.
>
> Jeg er på jagt efter en enhed, der kan modtage en fax elektronisk,

Et modem + WinXP eller Windows Server - softwaren medfølger gratis og
rimelig nemt at opsætte.

> danne en pdf-fil og så sende den videre.

Jaeh, her kræver det så at en mail-server blandes ind - men så kan
ovenstående stadig levere det du ønsker*). Alternativt vil den blot gemme
faxen i et bibliotek.
*) ej PDF, men TIF

///M