kombineret problem
Fra : Leonard

Dato : 12-09-05 22:02

Nu har jeg skrevet de forskellige dele sammen og det virker faktisk
fint, sålænge brugeren udfører tingene ovenfra og ned:

http://162.dk/test/udregn2.html

men hvis der vælges en anden takst øverst, så regnes der ikke en ny
total ud, hvilket jo nok skyldes at onchange ikke fanger at feltet
ændres af koden i popupvinduet.
Det har eg så forsøgt at redde ved at give mulighed for at tvinge
udregningsscriptet til at køre med det nederste link, men det virker
ikke?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Leonard

Dato : 13-09-05 19:02

Er denne ikke nået ud på alleservere?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-05 21:09

Leonard skrev:

> men hvis der vælges en anden takst øverst, så regnes der ikke
> en ny total ud, hvilket jo nok skyldes at onchange ikke fanger
> at feltet ændres af koden i popupvinduet.

Har du prøvet at kalde adCalc fra dit pop op-vindue?

Jeg ved ikke om det er muligt - prøv fx med
opener.adCalc(opener.document.forms[0])

> Det har eg så forsøgt at redde ved at give mulighed for at
> tvinge udregningsscriptet til at køre med det nederste link,
> men det virker ikke?

Du kan ikke bruge this.form på et a-element - det har ingen ide om
hvilken form det ligger i.

Enten kan du lave linket som en input-knap:
   <input type="button" onclick="adCalc(this.form)" />,
eller også kan du bruge et kvalificeret navn til formen:
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 14-09-05 06:55

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Jeg ved ikke om det er muligt - prøv fx med
>opener.adCalc(opener.document.forms[0])

Det virker, og så er linket med mulighed for at tvinge udregning ikke
nødvendigt, men

>Enten kan du lave linket som en input-knap:
>    <input type="button" onclick="adCalc(this.form)" />,
>eller også kan du bruge et kvalificeret navn til formen:

jeg bliver jo klogere og klogere

Et nyt problem er at få afrundet resultatet af:

form.km_kr.value = +form.km.value * +form.km_takst.value;

Med decimaler i begge tal, så bliver det åbenbart nemt til noget med
10 decimaler.