psykologhjælp til 16-årig
Fra : ----PS

Dato : 12-09-05 20:38

Det drejer sig om en pige,som har uendelig svært ved at omgås andre, ved at
værdsætte sig selv, og som har meget svært ved at klare sociale
forventninger osv.
Hun er gået i stå i skolen, kan ikke gøre sig gældende i sport, skoler,
vennekreds osv. - og trænger virkelig til "en eller anden" form for
behandling, så hun kan få sit selvværd op og stå.
Håber at hvis der er andre, som har været i lignende situation med deres
børn, som kan anbefale hvem/hvor skal vi gå for at hjælpe vores datter???
(Mener at have læst om en gruppeterapisk behandling i Ringsted for sådanne
unge, men kan ikke lige finde det igen.??)
Forældrene.

Fra : Cocoamum

Dato : 12-09-05 20:58

----PS skrev:
> [...]
> (Mener at have læst om en gruppeterapisk behandling i Ringsted for sådanne
> unge, men kan ikke lige finde det igen.??)

Vores 10-årige havde - i mindre målestok - nogle af de samme problemer.
Skolen satte hende i forbindelse med skolepsykologen, der tog nogle
samtaler med hende. Det gav hende nogle værktøjer og noget forståelse
for visse sociale situationer, og det hjalp hende en del.

I dag - tre år senere - er hun en glad pige. Hun har fået bedre styr på
tøserelationer, uden dog at kaste sig hovedløst ud i dem.

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe jer.

Tine

Fra : ----PS

Dato : 13-09-05 09:23

> Jeg ved ikke, om det kan hjælpe jer.

Tak for det. Vi føler imidlertid at hun er "vokset fra" skolepsykolog på
nuværende tidspunkt, og søger mere nogen anden mere "voksen" form for terapi
el lign, der kan hjælpe til at styrke hendes selvværd, f.eks. det jeg nævnte
at have læst om noget sådant, i Ringsted - eller måske var det Sorø - leder
stadig.
Ps.

Fra : ThomasB

Dato : 13-09-05 10:19

"----PS" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Mener at have læst om en gruppeterapisk behandling i Ringsted for sådanne
> unge, men kan ikke lige finde det igen.??)

Måske er Ventilen noget for hende?
http://www.ventilen.dk/

Her er en liste over rådgivning til unge:
http://www.ms.dk/minoritet/ungeraadgivning/listen.htm

Og Google-resultat af "ungerådgivning":
http://www.google.dk/search?q=unger%C3%A5dgivning&hl=da&lr=&start=10&sa=N

Fra : ----PS

Dato : 13-09-05 10:33

> Måske er Ventilen noget for hende?
> http://www.ventilen.dk/
>
> Her er en liste over rådgivning til unge:
> [...]
Tak for det. Der skal nok være noget, vi kan bruge.
Forældrene

Fra : Helle & Brian

Dato : 15-09-05 08:15

HAr en søster som var meget træt af det hele, skole, livet , familie, ja det
hele. Hun gik til sin egen læge (i følge med mor), som uden videre kunne
sende hende videre til en ungdomspsykiater, som har hjulpet en hel del. Det
er måske en mulighed at gå den vej.

Held og lykke

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-09-05 13:14

> [...]
> (Mener at have læst om en gruppeterapisk behandling i Ringsted for sådanne
> unge, men kan ikke lige finde det igen.??)

Ungdomspsykiatri!

Mvh.Bodil.

Fra : ----PS

Dato : 15-09-05 15:03

> Ungdomspsykiatri!

Tak for svarene. Der er en del, vi kan bruge. Lige i øjeblikket går det
meget godt - vi holder vejret men gør en plan klar.
Tak igen.
Forældrene.