Skifte til Unotel?
Fra : Claus Andersen

Dato : 12-09-05 19:11

Så er jeg tilbage efter min dårlige oplevelse med M1 og klart moden for et
mobil abonnement skift.

Jeg har kikket på Unotel og finder det ret indbydende.
Jeg har dog lige et par små hurtige spørgsmål inden evt. skift:

- Jeg ringer typisk under 30 sek. til min søn, hvormed den ene krone i
opkaldsafgift ikke kommer til sin ret. Jeg er derfor interesseret i, bare
at
bruge de 63 øre pr. min uanset hvem jeg ringer til.
Jeg vil gerne have to mobiler tilsluttet, men uden at være under samme
konto. Defineres konto som min mailadd, bopæls add eller navn eller hvad
er
fidusen til mit behov?

- Jeg satser på, at de 63 øre/min bliver udregnet på sekunder og ikke pr.
påbegyndt minut? (ja man bliver klog af skade).

- Er der nogen, som har dårlige erfaringer med Unotel (udover deres
opkaldsafgift på 1 kr.)?

- Er der ellers noget, som gør, at jeg skal tilbage til Telmore i stedet
for
Unotel?

På forhånd tak

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-05 19:20

Claus Andersen skrev:

>Jeg er derfor interesseret i, bare
>at
>bruge de 63 øre pr. min uanset hvem jeg ringer til.

Så lader du bare være med at tilmelde dig "familie samtaler" så er det
problem løst.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Claus Andersen

Dato : 12-09-05 19:35

> Så lader du bare være med at tilmelde dig "familie samtaler" så er det
> problem løst.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

Ok det er noget man skal tilmelde sig. Jeg havde fået fornemmelsen af, at
hvis man havde flere mobiler under samme konto, så blev de automatisk
betragtet som familie.

Takker

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-05 19:46

Claus Andersen skrev:

>Jeg havde fået fornemmelsen af, at
>hvis man havde flere mobiler under samme konto, så blev de automatisk
>betragtet som familie.

Jeg må sige at jeg har ikke tilføjet nogle nye efter det blev lavet om,
men under ens konto kan man vælge om man vil være tilmeldt familie
samtaler, så det er ikke noget problem at slippe for det.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-05 19:24

Claus Andersen skrev:

>- Jeg satser på, at de 63 øre/min bliver udregnet på sekunder og ikke pr.
>påbegyndt minut?

Det må det gøre, da jeg har en samtale i sidste måned på 9 sakunder som
koster 9 øre (ud af mit samlede forbrug på 1,34 kr)

(undskyld jeg ikke svarede på denne del i mit første svar også)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : peter6715

Dato : 12-09-05 20:55

hej du.
Jeg vil da også foreslå dig at se lidt på CBB , 69 øre pr min, 19 øre pr
sms, 25 øre pr opkald.
Jeg skal ikke sige hvad der er bedst, kun at jeg har haft to numre hos den
flere år, helt uden problemer. Se lige på deres side og så vurder selv.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : afa

Dato : 12-09-05 21:51

Overvejede selv tidligere på året at skifte fra Telmore til Unotel.
Skulle også lige til at gøre det, men undersøgte så sagen yderligere en
sidste gang, hvilket jeg blev glad for.
De havde åbenbart lige på det tidspunkt sat opkaldsafgiften for
"familie"-opkald op til 1kr, fra de normale 25øre tror jeg, med den
begrundelse, at flere havde misbrugt denne service.
Men med lidt hurtig søgning på google viser det sig hurtigt, at Unotel rent
faktisk selv havde givet disse såkaldte "misbrugere" lov til at "misbruge"
servicen.
For mig virker det som om de netop kom så stærkt ind på markedet pga. af den
på det tidspunkt favorable familieordning.
Kan også forstå på flere at de netop skiftede til Unotel af den grund.
Deriblandt helt "lovlydige" familiefædre, som så servicen som et incitament
til at skifte alle familiemedlemmernes mobilabonnementer over til Unotel.
At man lokker folk til med lovning om en ydelse/service, hvorefter man så
trækker denne ydelse/service tilbage igen, når man har fået tilstrækkeligt
kunder nok i folden virker mærkeligt, og i min bog meget tvivlsom
forretningsførelse som ligger sig tæt op af bondefangeri.

De er stadig væsentlige billigere end Telmore, men efter det "stunt" vælger
jeg at blive hos Telmore.
Kan godt være jeg hos Unotel kan spare enkelte øre pr. minut, men tør et
eller andet sted ikke satse på et firma, som uden videre ændrer på deres
vilkår så det klart forringer det produkt, som man har købt hos dem.
Hvad kan de finde på at ændre på i fremtiden...

En ting som er værd at tage med i sine overvejelser mht. Telmore er, at de
regelmæssigt har tilskudsmobiler, så man har chancen for at få ny mobil til
en rimelig pris uden man igen skal til at skifte selskab.

Nå, jeg skal ikke præge din beslutning mere
Ville egentlig bare fortælle om mine overvejelser mht. et evt. skift til
Unotel.
Held og lykke med det, ligegyldig hvad du finder ud af.

Mvh. Alexander

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-05 23:19

afa skrev:

> For mig virker det som om de netop kom så stærkt ind på markedet pga. af den
> på det tidspunkt favorable familieordning.

Ja, det er en sær idé.

> [...]
> kunder nok i folden virker mærkeligt, og i min bog meget tvivlsom
> forretningsførelse som ligger sig tæt op af bondefangeri.

Ja, det er højst usædvanligt. Har man måske nogen sinde hørt om
andre forretninger der har holdt åbningsudsalg? Eller tilbudt
favorable rabatter til nye medlemmer som de gamle kunder ikke
kunne få? Tænk hvis f.eks. aviserne gav sig til at annoncere med
tilbud med halv pris og den slags til folk der ikke har været
kunder før, mens de trofaste abonnenter værsgå måtte blive ved
med at betale fuld pris.

Næ heldigvis. Det er godt at vi ikke ser den slags skævvridning
af indkøbsforholdene, for hvor var vi så henne?

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-05 06:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, det er højst usædvanligt. Har man måske nogen sinde hørt om
> andre forretninger der har holdt åbningsudsalg?

Forskellen er vel at med teleselskaber er det efterhånden prisen som er
selve produktet. Og så bliver det kedeligt når forretningen tilbyder
lave priser, men når man kommer ind i forretningen, er priserne dyre.

> Eller tilbudt
> favorable rabatter til nye medlemmer som de gamle kunder ikke
> kunne få?

Hvilket ikke gør sig gældende her - Alexander er ny kunde, men får ikke
noget tilbud. Hvis en forretning reklamere med (Hvilket Unotel
forhåbentlig ikke gør mere) lave priser, men at det i virkeligheden er
dyre eller at produktet ikke findes, er det ulovligt.

> Tænk hvis f.eks. aviserne gav sig til at annoncere med
> tilbud med halv pris og den slags til folk der ikke har været
> kunder før, mens de trofaste abonnenter værsgå måtte blive ved
> med at betale fuld pris.

Men du får også afvide "Få de første 3 mdr. til halv pris" - og så må
man selvfølgelig betale fuld pris bagefter. I Alexanders tilfælde har
han set den billige pris, men når han vil til at købe, er prisen gået op.

Men en forretning har jo også lov til at ændre priserne - både op og
ned. Hvis det første gør sig gældende, må de jo være klar til at miste
nogle kunder (både fremtidige og gamle kunder).

Med det sagt, har jeg ikke set en eneste reklame (jeg har være opmærksom
på) for Unotel og ved ikke hvad deres priser har været før. Kender kun
Unotel fra hvad jeg har læst om i denne gruppe.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-05 09:08

Anders Lund skrev:

> Forskellen er vel at med teleselskaber er det efterhånden
> prisen som er selve produktet.

Du er altså ligeglad med om du kan telefonere når du finder en
telefonudbyder. Du er tilfreds blot det ikke koster ret meget?

> [...]
> (Hvilket Unotel forhåbentlig ikke gør mere) lave priser, men
> at det i virkeligheden er dyre eller at produktet ikke findes,

Unotel er ikke dyr. Deres telepriser er blandt de allerlaveste -
under f.eks. Telmore. Det eneste de har hævet, er opkaldsprisen
på interne opkald hvor samtalen i øvrigt ikke koster noget. Man
kan altså tale på den måde i 2 sekunder eller i 30 timer for 1
kr. hvor det før kostede 25 øre.

Det er groft manipulerende af Unotel at kalde det misbrug når
folk har benyttet sig af en service som firmaet stillede til
rådighed, men fremgangsmåden - at de udbyder en billig tjeneste
hvor de senere hæver prisen - er det ikke det bitterste i vejen
med. Det er helt normal firmapolitik.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-05 20:45

Bertel Lund Hansen wrote:
> Du er altså ligeglad med om du kan telefonere når du finder en
> telefonudbyder. Du er tilfreds blot det ikke koster ret meget?

Selvfølgelig er jeg ikke ligeglad - det jeg prøver at sige er at du
efterhånden får det samme produkt, lige meget hvor du har dit
telefonabonnement. Så er der kun prisen at køre på.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-05 20:56

Anders Lund skrev:

> Selvfølgelig er jeg ikke ligeglad - det jeg prøver at sige er at du
> efterhånden får det samme produkt, lige meget hvor du har dit
> telefonabonnement. Så er der kun prisen at køre på.

Javel, men det er altså stadig telefonien og servicen der er
produktet.

--
Bertel

Fra : Claus Andersen

Dato : 13-09-05 07:01

AFA skrev blandt andet:

> [...]

> vilkår så det klart forringer det produkt, som man har købt hos dem.
> Hvad kan de finde på at ændre på i fremtiden...

Hej Afa

Jeg er helt med på den tidligere problematik med deres prisstigning til 1
kr.
Som jeg skriver i starten af min tråd, spørger jeg om det kan lade sig
gøre,
at have flere mobiler på Unotel uden at tilmelde sig "familie".
På denne måde ringer jeg for 63 øre til alle inkl. familie.

Hvis Unotel viser sig igen at være nogle bavianer, og finder på at ændre
ting i fremtiden, kan man jo bare frit skifte til andet selskab.

Et spørgsmål i denne forbindelse:
Unotel skriver i deres betingelser at:

Klip fra Unotel betingelser:
12.3. Ved overdragelse til andet teleselskab samt opsigelse udbetaler
UnoTel
tilgodehavende på check, medmindre dette beløb udgør mindre end 25 kr. Det
koster ligeledes 25 kr. at få sin mobilkonto opgjort. UnoTel refunderer
ikke
oprettelsesgebyret på 99,00 kr. i forbindelse med overdragelse/portering
til
anden udbyder.

Hvad menes med det koster 25 kr. at få sin mobilkonto opgjort?
Betyder det at hvis man skifter selskab koster en lukning på Unotel 25
kr.?
(det skal jeg nok have med i betragtningerne)

Hilsen

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-05 06:11

peter6715 skrev:

>Jeg vil da også foreslå dig at se lidt på CBB , 69 øre pr min, 19 øre pr
>sms, 25 øre pr opkald.

Nej tak, jeg har ikke lyst til at betale mere end jeg gør nu.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Paw

Dato : 13-09-05 08:01

Har kun positivt at sige om Unotel. Det er billigt og det virker. Har
slet ikke udfald som jeg havde før!!!

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-05 20:46

Paw wrote:
> Har kun positivt at sige om Unotel. Det er billigt og det virker. Har
> slet ikke udfald som jeg havde før!!!

Hvad brugte du før?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 13-09-05 20:59

Ja det kan jeg også tilslutte mig.
Har flyttet alt fastnet,adsl samt mobiltelefonerne over.
Alt fungerer OK
Havde TDC fastnet,Adsl samt mobiler ved ved TDCmore

Hilsen Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-05 04:13

Claus Andersen skrev:

> - Er der nogen, som har dårlige erfaringer med Unotel (udover deres
> opkaldsafgift på 1 kr.)?

Har *udelukkende* gode erfaringer med dem bortset fra en portering fra
Telmore der ikke lykkedes - om fejlen så lå ved Telmore eller UnoTel skal
jeg lade være usagt.
Hans