Hvordan laver jeg brugbare tabeller af egn~
Fra : Skindbeni

Dato : 12-09-05 18:22

Hej.

Har fået hjælp til første step (connecte databasen til projectet). Og har
læst mig til hjælp omkring step 3+ (anvende tabeller i projektet) og
fremefter, men step 2 har jeg ikke kunnet finde.(lave brugbare tabeller af
egne access databaser)

Det jeg mener er, at jeg har en Access database med nogle tabeller. I fx BDE
Administration (og i projektet) kan jeg sagtens finde denne database og
connecte den.

Men i mine projekter kan jeg ikke bruge selve databasens tabeller, da jeg
ikke kan finde noget med endelsen .db, som vist er påkrævet.

Og det er netop _det_; altså at få lavet sine Access databasetabeller om til
noget med endelsen .db så de kan bruges i et projekt.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-09-05 21:54

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og det er netop _det_; altså at få lavet sine Access databasetabeller om
> til noget med endelsen .db så de kan bruges i et projekt.

..db er en paradox database og Delphi kan sagtens anvende Access databaser
direkte, så der er ingen grund til at lave den om. Der er flere metoder til
at få forbindelse til en access database, så kig nærmere i dokumentationen.
Jeg anvender ikke selv access (eller paradox for den sags skyld), så jeg kan
ikke hjælpe med de nærmere detaljer.

Se f.eks. under "using databases" i hjælpen.

hilsen
Uffe