grafikkort hvad skal jeg købe
Fra : Jens Jensen

Dato : 12-09-05 15:25

Min søn skal have et nyt grafikkort, og det skal være så billigt som muligt
men jeg ved ikke hvad jeg skal købe. Han spiller mohaa og battlefield det
kan det kort han har lige klare, men det kan ikke køre DVD spil det er jo
næste han skal spille er der nogle forslag, på forhånd tak.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-09-05 15:31

Jens Jensen wrote:
> [...]
> battlefield det kan det kort han har lige klare, men det kan ikke
> køre DVD spil det er jo næste han skal spille er der nogle forslag,

Jeg ville anbefale et ASUS V 9999/TD GeForce 6800. Kanonkort til prisen.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-09-05 15:57

Er der ikke noget der er billigere, jeg ved ikke engang hvad jeg skal kigge
efter er det ram ,clockhastighed eller videohukommelse eller hvad?

Fra : Søren Helskov

Dato : 12-09-05 19:43

"Jens Jensen" <asfh@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke noget der er billigere, jeg ved ikke engang hvad jeg skal
> kigge efter er det ram ,clockhastighed eller videohukommelse eller hvad?
>
> "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvis han skal spille det du skriver så vil jeg ikke satse på noget mindre da
du bare skal ud og købe nyt, engang til om 1/2 år så...

Venligst

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-09-05 19:42

"Jens Jensen" <asfh@vip.cybercity.dk> wrote in

> Er der ikke noget der er billigere, jeg ved ikke engang hvad jeg skal
> kigge efter er det ram ,clockhastighed eller videohukommelse eller
> hvad?

Hvis du vil købe noget der er billigere, så prøv og kig efter noget brugt
af samme "størrelse" som det nævnte 6600GT (se graferne nedenstående).

Det er både RAM, clock (især RAM clock på grafikkortet), og GPU (graphics
processing unit) der er vigtig - så det er ikke nemt at sige entydigt hvad
du skal kigge efter.

For at finde noget knægten bliver glad for, så tag et kig på disse grafer
og find et kort der klarer sig rimelig godt og som er inden for din
prisramme:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/vga-charts-pcie-03.html

Kig også på de øvrige sider der viser grafer for Half-life 2, Doom3 osv.
(index findes i bunden af siden).

Mvh.
Flemming

Fra : Anders Pedersen

Dato : 12-09-05 19:07

Den 12.09.2005 kl. 16:24:36 skrev Jens Jensen <asfh@vip.cybercity.dk>:

> [...]
> kan det kort han har lige klare, men det kan ikke køre DVD spil det er jo
> næste han skal spille er der nogle forslag, på forhånd tak.

Gruppen til grafikkort er
dk.edb.hardware.grafikkort

--
Med Venlig Hilsen