Kan kun hive 249 tegn ud af en row i en MS~
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 13:17

Hejsa alle når jeg køre:

$sql="Select * FROM JOB order by NAME";
$mysql_result=mssql_query($sql,$connection);
$num_rows=mssql_num_rows($mysql_result);
$test=$row["DESCRIPTION"]

Så får jeg kun de 249 første tegn ud af DESCRIPTION feltet, selv om der står
meget mere i databasen..
Er der en der ved hvorfor det er ?? har jeg aldrig oplevet med mysql..

Mvh
Morten **som undres og er irriteret**

Fra : Bent Stigsen

Dato : 12-09-05 13:29

Juel wrote:
> [...]
> meget mere i databasen..
> Er der en der ved hvorfor det er ?? har jeg aldrig oplevet med mysql..

Er det mysql eller mssql?

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 13:32

> Er det mysql eller mssql?
>
> /Bent

Hejsa Bent det er MSSQL

Mvh
Morten

Fra : Bent Stigsen

Dato : 12-09-05 14:07

Juel wrote:

> Hejsa Bent det er MSSQL

Ok :) Prøv med
mssql_query("set textsize 10000");
Eller hvad nu der er max for den datatype du har på dit description felt.

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 08:04

> [...]

mssql_query("set textsize 10000");
$sql="Select * FROM JOB order by NAME";
$mysql_result=mssql_query($sql,$connection);

Giver intet resultat, har også prøvet:

$sql="set textsize 10000 Select * FROM JOB order by NAME";
$mysql_result=mssql_query($sql,$connection);

Heller intet resultat...

Mvh
Morten

Fra : Bent Stigsen

Dato : 13-09-05 14:33

Juel wrote:

> mssql_query("set textsize 10000");
> $sql="Select * FROM JOB order by NAME";
> $mysql_result=mssql_query($sql,$connection);
>
> Giver intet resultat, har også prøvet:

Hvad med:
$sql="Select *, cast(description as text) description2 FROM JOB order
by NAME";

Se hvad du får ud i description2.

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 07:40

> Hvad med:
> $sql="Select *, cast(description as text) description2 FROM JOB order
> by NAME";
>
> Se hvad du får ud i description2.

Der tabte du mig... :o/

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 10:02

> Der tabte du mig... :o/

var lidt tidligt, er med nu, og det virker mange tak

Mvh
Morten

Fra : Bent Stigsen

Dato : 14-09-05 15:44

Juel wrote:
> var lidt tidligt, er med nu, og det virker mange tak

Ok, tror også jeg er med nu. php's mssql funktioner og mssql-serveren
er åbenbart ikke helt enige omkring datatyperne. Formoder du dit
description felt er af typen varchar. Det er lidt forskelligt fra
database til database hvor mange tegn der maksimalt kan være i en
varchar. I mysql er det 255 (måske det som php insisterer på), i mssql
er det 8000 mener jeg, i Oracle er det noget tredie og i postgresql
mener jeg ikke er nogen decideret grænse. Men det undrer mig lidt at
det sker, da php ikke har problem med lange strenge og funktionerne er
specielt til mssql.
Ihvertfald typen "text" er bare en anden representation af tekst, som
generelt i databaser er en "pæn klump tekst". Ved ikke lige hvor stor
sådan en er i mssql, men forhåbentlig større end dets varchar.

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 08:51

> [...]
> generelt i databaser er en "pæn klump tekst". Ved ikke lige hvor stor
> sådan en er i mssql, men forhåbentlig større end dets varchar.

Ja det er noget underligt noget...

Men tak for hjælpen

Mvh
Morten