problem med asus mobo og Radeon 9800 pro
Fra : Morten Lund

Dato : 12-09-05 10:52

Hej!

Jeg har en ting som jeg ikke kan få til at passe sammen:

specs først:
P4 2.8, Asus P4R800-V Deluxe, en 200 GB SATA disk, Gigabyte Radeon
9800Pro 128mb, 1gb RAM

ASUS bordet er opdateret til den seneste bios jeg har kunnet finde på
ASUS' side (og det tog noget tid, skulle jeg lige hilse og sige), før
den var særligt meget for at køre med min SATA disk, men det er nu fint
og stabilt, no problems. MEN!

Når jeg kører med den medfølgende driver fra Gigabyte, og checker
indstillingerne, kan jeg ikke få kortet til at køre med mere end x4 AGP,
selv om både grafikkort og MOBO er rated til x8 i følge deres specs. Der
sidder en dejlig stor strømforsyning i, og kun een HDD, så der skulle
ikke være et problem med ampere nok, skulle jeg mene.

nå, tænkte jeg, det er sikkert et problem med driveren, så jeg
opdaterede til den nyeste (via et link jeg fandt på BF2 hjemmesiden),
men med den installeret vil den slet ikke køre *nogen* accelleration på AGP.

Er det et problem med en specifik build af driverne? eller kan det være
hardware-relateret??

bør jeg evt skifte MOBO eller gfx-kort? eller begge dele?

..Morten