/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Screenshot i dos program.
Fra : csm


Dato : 12-09-05 09:06

Hvordan gør man det ? er det muligt ?

Programmet kan ikke køre i en prombt under windows


 
 
Max (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-09-05 11:40

Hej

> Hvordan gør man det ? er det muligt ?

Printscreen, men mange nye printere kan ikke forstå det.

Mvh Max



csm (12-09-2005)
Kommentar
Fra : csm


Dato : 12-09-05 12:22

ok.

Jeg ville godt gemme de screenshot jeg laver.

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:43255b05$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> > Hvordan gør man det ? er det muligt ?
>
> Printscreen, men mange nye printere kan ikke forstå det.
>
> Mvh Max
>
>


Max (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-09-05 12:41

Hej

> Jeg ville godt gemme de screenshot jeg laver.

Ok, så hent SnagIt på http://www.techsmith.com/

Mvh Max



Robert Eriksen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 12-09-05 15:33



csm wrote:
> Hvordan gør man det ? er det muligt ?
>
> Programmet kan ikke køre i en prombt under windows

Hvilket vil sige du kører det i en ren MS-DOS, uden nogen form for
Windows er kørende?

Så har du nok bedre held i dk.edb.system

Knud Winckelmann (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 12-09-05 17:30

Således skrev Robert Eriksen den Mon, 12 Sep 2005 16:33:03 +0200:

>
>Så har du nok bedre held i dk.edb.system


Som hedder <news:dk.edb.system.andre-systemer> i dag.

KNud
--
Grape jelly does not melt in hot tea.

Max (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-09-05 07:25

Hej

> Som hedder <news:dk.edb.system.andre-systemer> i dag.

Lidt tragisk at DOS høre hjemme under "andre-systemer" .;)

Mvh Max



GB (13-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 13-09-05 17:38

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen news:432670aa$0
$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Lidt tragisk at DOS høre hjemme under "andre-systemer" .;)

Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen
GB

Max (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-09-05 17:48

Hej

> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.

Har den da været det ?

Mvh Max



GB (13-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 13-09-05 20:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen news:432701e6$0
$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.
> Har den da været det ?

Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
ikke var.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen
GB

Peter Loumann (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 13-09-05 20:06

GB skrev:

>>> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.
>> Har den da været det ?

>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
>ikke var.

Nej! Derimod er der mindst et tilfælde der *bl.a.* drejede sig om at
påstå at den roterede om solen. Og det er noget helt andet.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Peter Loumann (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 13-09-05 20:09

Glemte at skrive at jeg har sat x-fut til

<news:dk.videnskab>

Beklager forglemmelsen!
--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

GB (13-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 13-09-05 20:37

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:mj8ei1591dcql8b0ppk0o25hiffnkg9cuo@4ax.com:

>>>> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.
>>> Har den da været det ?
>>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at
>>den ikke var.
> Nej! Derimod er der mindst et tilfælde der *bl.a.* drejede sig om at
> påstå at den roterede om solen. Og det er noget helt andet.

Nu må jeg korrigere. Al-Ashar-"universitetet" i Cairo, den islamiske
verdens ypperste læreanstalt, har år 2001 e.v.t. udtalt en fatwa mod folk,
som påstår, at jorden er rund, og bevæger sig rundt om solen.

Der står nemlig i koranen at det forholder sig sådan, at jorden er flad, og
at solen hver aften forsvinder i en mudderpøl til næste morgen. Dette tages
for gode varer af muslimer verden over.

--
Med venlig hilsen
GB

Per A. Hansen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 14-09-05 08:58


"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:mj8ei1591dcql8b0ppk0o25hiffnkg9cuo@4ax.com...
> GB skrev:
>
>>>> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.
>>> Har den da været det ?
>
>>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
>>ikke var.

En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
troede Jorden var flad.
Jeg spurgte flokken, hvad det "mest flade" var.
Svaret var: "En vandoverflade".
Jamen så har I jo bevist, at Jorden er flad, sagde jeg!

--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen


Bertel Lund Hansen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-09-05 11:09

Per A. Hansen skrev:

>>>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
>>>ikke var.

> En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
> troede Jorden var flad.

Det er en myte at vores forfædre troede det.

Jo, bevares for tusindvis af år siden var der nok nogle der
troede det, men i den periode hvor man kunne blive brændt på bål
som kætter, var der ingen synderlig tvivl om at jorden var rund.
Det der var kontroversielt, var påstanden om at Solen og ikke
Jorden var universets centrum.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Per A. Hansen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 14-09-05 19:46


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:4y43eixxgd3n$.1ww2rxrz50cah.dlg@40tude.net...
> Per A. Hansen skrev:
>
>>>>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at
>>>>den
>>>>ikke var.
>
>> En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
>> troede Jorden var flad.
>
> Det er en myte at vores forfædre troede det.

Nej - det er ikke nogen myte. Vi skal ikke længere tilbage end til Galilæis
tid, hvor det
var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde det
ultimative bevis,
men ikke tænkte over det, er i grunden underligt. Han havde set Jordens
skygge på
Månen under en formørkelse - han fremstillede jo kikkerter.
Her i landet eksisterer der en en forening, vhis formål er at at udbrede
kendskabet til den
flade jord - og finde beviser og argumenter for samme.

> Jo, bevares for tusindvis af år siden var der nok nogle der
> troede det, men i den periode hvor man kunne blive brændt på bål
> som kætter, var der ingen synderlig tvivl om at jorden var rund.

Hmm. En illustration på en astronomisk bog viser en mand, der ligger på en
flad Jord
og stikker hovedet udenfor den halvbue, hvor stjernerne er placeret.
Den stammer fra Middelalderen.

> Det der var kontroversielt, var påstanden om at Solen og ikke
> Jorden var universets centrum.

Enig.


--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen


Bertel Lund Hansen (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-09-05 00:33

Per A. Hansen skrev:

> var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde det
> ultimative bevis, men ikke tænkte over det, er i grunden underligt.

Hvorfor tror du ikke at han tænkte over det?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Per A. Hansen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 16-09-05 08:29


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:1s70c684frzh5$.uerlmi81k111.dlg@40tude.net...
> Per A. Hansen skrev:
>
>> var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde
>> det
>> ultimative bevis, men ikke tænkte over det, er i grunden underligt.
>
> Hvorfor tror du ikke at han tænkte over det?

Det har jeg ingen bud på - heller ikke på at Ørsted ikke fandt ud af, at et
magnetfelt
kan inducere spænding og strøm. Den opdagelse gik desværre til Faraday.

At der hos "almuen" i nyere tid var en tro på at Jorden var flad, er der
vist ingen tvivl.
Se Holbergs "Erasmus Montanus", hvor det nævnes.

> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/


Bertel Lund Hansen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-09-05 10:22

Per A. Hansen skrev:

>>> var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde
>>> det ultimative bevis, men ikke tænkte over det, er i grunden underligt.

>> Hvorfor tror du ikke at han tænkte over det?

> Det har jeg ingen bud på

Jeg tror du misforstår. Hvilket bevis har du for at han ikke
tænkte over det?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

kjaer (14-09-2005)
Kommentar
Fra : kjaer


Dato : 14-09-05 21:15


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:4y43eixxgd3n$.1ww2rxrz50cah.dlg@40tude.net...
> Per A. Hansen skrev:
>
>>>>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at
>>>>den
>>>>ikke var.
>
>> En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
>> troede Jorden var flad.
>
> Det er en myte at vores forfædre troede det.
>
Læs Ludvig Holberg om Per Degen og ridefogdens chicanerier.
Selv om Rasmus blev til grin havde han da ret "ingen lærde tvivler mer
derom!"


Bertel Lund Hansen (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-09-05 00:32

kjaer skrev:

>>> troede Jorden var flad.

>> Det er en myte at vores forfædre troede det.

> Læs Ludvig Holberg om Per Degen og ridefogdens chicanerier.
> Selv om Rasmus blev til grin havde han da ret "ingen lærde tvivler mer
> derom!"

Jeg hævder ikke at man ikke altid har kunnet finde mennesker der
troede at jorden er flad. Det kan man formodentlig også i dag,
ligesom man kan finde folk der tror at der ikke har været
mennesker på månen, og at der kun blev affyret ét skud mod JFK.

Når jeg siger at vores forfædre ikke troede at jorden var flad,
så mener jeg at den videnskabelige og oplyste verden var klar
over sammenhængen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Thorbjoern Ravn Ande~ (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 15-09-05 08:48

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Når jeg siger at vores forfædre ikke troede at jorden var flad,
> så mener jeg at den videnskabelige og oplyste verden var klar
> over sammenhængen.

Og enhver sømand der har set et skib forsvinde ned under horisonten,
jvf placeringen af udkigsposten.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Klaus Jorgensen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Jorgensen


Dato : 13-09-05 08:17

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote in message
news:432536ea$0$25650$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan gør man det ? er det muligt ?

Prøv Screen Capture i denne pakke:
http://www.pc-tools.net/dos/dosutils/


/klaus




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste