Nokia 6230i
Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-09-05 08:20

har overvejet at invest. i en Nokia 6230i, men efter at have hørt at den
skulle være temmelig sløv i menuerne, i forhold til en 6230, kommer jeg i
tvivl om det er så skide smart alligevel.

Vil gerne høre jeres mening !

/A

Fra : Louby

Dato : 12-09-05 09:36

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle være temmelig sløv i menuerne, i forhold til en 6230, kommer jeg
> tvivl om det er så skide smart alligevel.

Jeg synes ikke den er sløv i menuerne, og det er en rigtig fed telefon
bortset ligefra en for mig vigtig detalje. Dens sms ordbog er forfærdeligt
opbygget. Et af de værste eksempler er når man skriver "HAR". Første ord
den
viser er: går - hår - gås - gas - og først nu kommer "har". Der er mange
flere vanvittige eksempler, men den her driver mig til vanvid.

Jeg har spurgt Nokia et par gange, om de ikke kunne ændre det i en
softwareopdatering, og det har være meget forskellige svar man fik. Lige
fra, Det må du sgu bare lære at acceptere, til vi lægger forslaget ned til
dem der har med softwaren at gøre.

Mvh Louby

Fra : Karina Nielsen

Dato : 12-09-05 10:38

"Louby" <louby@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra, Det må du sgu bare lære at acceptere, til vi lægger forslaget ned til

Jeg er også en lykkelig ejer af en 6230i, men den ordbog - ja.... Det er
belastende når man skal skrive har - er der ikke en mulighed for at slette
de ord i ordbogen man ikke skal bruge?

Karina

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 12-09-05 09:48

> [...]
> skulle være temmelig sløv i menuerne, i forhold til en 6230, kommer jeg i
> tvivl om det er så skide smart alligevel.

Hej

Jeg har lige skiftet fra 6230 til 6230i

Hastigheden er den samme (hurtig)
Menu'erne er "flottere"
Meget mere klart billede på skærmen
Bedre lyd igennem højttaleren (måske den på 6230'ern var halv-defekt ?)

Menu-knappen skal man lige vænne sig til - jeg kunne bedre li' 6230'erns
knap

Ellers en OK telefon

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 12-09-05 13:55

> Jeg har lige skiftet fra 6230 til 6230i

Samme her

> Hastigheden er den samme (hurtig)
Ikke enig...

> Menu'erne er "flottere"
Enig
> Meget mere klart billede på skærmen
Enig.
> Bedre lyd igennem højttaleren (måske den på 6230'ern var halv-defekt ?)
Ikke enig...

Lidt mere.
Jeg har netop returneret min 6230i, og beholder derfor min 6230, da jeg
netop ikke kunne holde ud at den var længere tid om at gå ind i diverse
menuer (specielt hvis man bruger gittervisning). Jeg prøvede den i nogle
dage, men kunne simpelthen ikke holde den ud, når jeg netop har været så
glad for 6230'eren der er super hurtig. Men det er jo en vanesag. Den er
ikke langsom som sådan, men den ER sløvere end 6230'eren. Skærmen var klart
bedre, og menuerne super lækre med animerede ikoner etc. I øvrigt lækker
kamera også. Gode billeder.
Lydmæssigt kunne jeg godt lide den nye afspiller, da man har mulighed for at
spole i numrene, men ellers er der ingen forskel. Samme lyd, og samme
udmærkede "højtaler" afspilning, når man tager størrelsen i betragtning...

Held og lykke
Lars

Fra : jesus

Dato : 13-09-05 18:36

Hej. jeg vil lige sige lidt mht tlf bogen...
jeg har haft min 6230i i et par mrd nu, det tog ikke lang tid før jeg havde
vennet mig til tlf bogen, og jeg mener også at den har ændret rækkefølgen på
hvordan den skriver ordene, tror den skriver det mest brugte ord først...
eller også er det bare mine fingre der er begyndt at venne sig til det

Jeg er rigtig glad for min fon, den er hurtig ,lille , har et lækkert
kamera, god lyd, stor hukommelse og et fedt display....
det eneste problem jeg har, er at den "låser" en gang i mellem. skærmen
fryser og jeg kan gøre 2 ting : vente til den efter et stykke tid
genstarter, eller pille batteriet af og tænde den igen. men mon ikke en
opdatering kunne løse dette, hvis man dog kunne tage sig sammen til at få
det gjort....

jeg havde en 6230 i før... den havde det samme problem ind til jeg fik den
opdateret... men den var jeg også rigtig glad for.

god fornøjelse til alle jer telefon freaks der ude

hilsen
nokia nørden

Fra : Karina Nielsen

Dato : 14-09-05 16:34

"jesus" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> opdateret... men den var jeg også rigtig glad for.
>
> god fornøjelse til alle jer telefon freaks der ude

Uuh, det med at den fryser, kender jeg alt for godt:( Jeg plejer at pille
batteriet ud, da jeg ikke har tålmodighed med at vente på at skrive den
besked færdig jeg var i gang med*gg*

Vh
Karina

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-09-05 21:05

Karina Nielsen wrote:

> [...]
> pille batteriet ud, da jeg ikke har tålmodighed med at vente på at
> skrive den besked færdig jeg var i gang med*gg*

Det har jeg ikke oplevet med min endnu. Er der kun når man skriver beskeder
eller hvad?

Søren