Spørgsmål vedr. skat
Fra : Willi Rouainia

Dato : 11-09-05 22:29

Hej alle

først vil jeg lige nævne alle beløb som er nævnt her er fiktive (for go
ordens skyld)

Kæresten og jeg har valgt og sælge vores sandwichbar, vi gav 160.000 kr for
lokalerne i maj måned, vi har så købt brugte "maskiner" og malet for ca.
80.000 kr plus ca. 20.000 kr til diverse andre ting .. de penge er nogle
private penge vi selv har smidt

Nu har vi solgt biksen for 260.000 kr mit spørgsmål er så skal jeg betale
ksat af de penge når jeg reelt ik har tjent på det ?

--
Venlig Hilsen

Willi Rouainia

Fra : Holst

Dato : 12-09-05 08:08

Willi Rouainia wrote:

> [...]
>
> Nu har vi solgt biksen for 260.000 kr mit spørgsmål er så skal jeg betale
> ksat af de penge når jeg reelt ik har tjent på det ?

Du skal sandsynligvis blot betale skat at din virksomheds overskud.

Jeg går ud fra, at du er momsregistreret, og så har du vel et fint
regnskab med kvitteringer for udgifter på 160.000, 80.000 og 20.000 kr.
Ligeledes får du her til sidst et bilag med en indtægt på 260.000 kr.
Det giver jo et fint overskud på 0 kr., men jeg går ud fra, at der også
er blevet solgt nogle sandwich i de sidste par måneder, så der er nok
lidt mere i regnskabet