to submitknapper i form
Fra : Leonard

Dato : 11-09-05 20:18

I en form har jeg 2 submitknapper, men er det muligt at detekte
hvilken af dem der har været brugt?

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Daniel Overby

Dato : 11-09-05 20:30

>I en form har jeg 2 submitknapper, men er det muligt at detekte
> hvilken af dem der har været brugt?

Ja, men ikke med PHP. Brug javascript til at ændre indholdet af en hidden
form-element afhængigt at hvilken knap der aktiveres og submit formen.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-09-05 20:50

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev Sun, 11 Sep 2005 21:18:10 +0200

>I en form har jeg 2 submitknapper, men er det muligt at detekte
>hvilken af dem der har været brugt?

Det kan du godt. Du skal bare sørge for at enten value eller name er
forskelig for de to knapper. Resultatet aflæser du i $_REQUEST[] på den
modtagende side.

eks.
<input type=submit value="Knap_1" name = "valg">
<input type=submit value="Knap_2" name = "valg">

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Leonard

Dato : 11-09-05 21:35

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Resultatet aflæser du i $_REQUEST[] på den
>modtagende side.

Ja, eller i $_POST når det er jeg bruger som method.
Tak, det bragte mig fint på sporet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-05 21:43

Leonard brought next idea :

> Ja, eller i $_POST når det er jeg bruger som method

$_REQUEST[] er $_GET og $_POST kombineret - så det er "og" istedet for
"eller" :)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-09-05 22:41

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev Sun, 11 Sep 2005 22:34:43 +0200

>Tak, det bragte mig fint på sporet.

Vær dog opmærksom på, at hvis brugeren submit'er ved at trykke Enter, så
vil det altid se ud som om han har trykket på knap_1.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Leonard

Dato : 12-09-05 09:55

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Vær dog opmærksom på, at hvis brugeren submit'er ved at trykke Enter, så
>vil det altid se ud som om han har trykket på knap_1.

Ja, det har jeg opdaget, men det kan jo så også bruges fornuftigt.