Gratis kalender til php/mysql
Fra : COZ

Dato : 11-09-05 14:48

Findes der en gratis kalender til php/mysql?
Den må gerne ligne outlook/exchange...

Fra : Per Riber

Dato : 12-09-05 22:17

Sun, 11 Sep 2005 15:47:31 +0200 skrev COZ
<kofo@spamspamspam.org>:

>Findes der en gratis kalender til php/mysql?

Der findes en, som hedder WebCalendar.

>Den må gerne ligne outlook/exchange...

Ved ikke - jeg synes, den ligner en kalender Du er
velkommen til at tage et kig på http://webcal.priber.dk

mvh Per

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 13-09-05 07:54

In <5srbi11ghk0qe9oiq1oa2c3q18qgoor1qb@4ax.com> Per Riber <none@nospam.invalid> writes:

>Der findes en, som hedder WebCalendar.

>Ved ikke - jeg synes, den ligner en kalender Du er
>velkommen til at tage et kig på http://webcal.priber.dk

>mvh Per

Jeg er og bliver en drillepind, så jeg kiggede på en ret
fremtidig dato:
http://webcal.priber.dk/day.php?date=30051107

Det bliver til onsdag, den 31/12 1969 på kalenderbladet,
men 7 november 3005 ude i siden
Det ser ud til at ske mellem den 19 og 20. januar 2038, men det
er vist mange kalendersystemers bane.

Tilsvarende er alle dage før 31/12 1969 også den 31/12 1969.

Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke

Meget underholdende er
http://webcal.priber.dk/year.php?year=2038
hvor alle måneder er tomme og man har valget mellem 20 udgaver
af Dec1969 i Month-feltet

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Per Riber

Dato : 13-09-05 20:58

Tue, 13 Sep 2005 06:53:32 +0000 (UTC) skrev Kai Birger
> [...]

>In <5srbi11ghk0qe9oiq1oa2c3q18qgoor1qb@4ax.com> Per Riber <none@nospam.invalid> writes:

>Jeg er og bliver en drillepind, så jeg kiggede på en ret

Ja, du er godt nok lidt af en drillepind. Tak for dine
testskud, jeg skal love for, du fik skovlen under den

>Det ser ud til at ske mellem den 19 og 20. januar 2038, men det
>er vist mange kalendersystemers bane.

Der skyldes sikkert, at et Unix timestamp starter d. 1/1-70
og løber over omkring år 2038. Der er basis for et nyt
"Y2K-problem", når vi nærmer os 2038..

>Tilsvarende er alle dage før 31/12 1969 også den 31/12 1969.
>Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke

Næh, jeg kan nu godt leve med det. Men faktisk burde den
afvise datoer, den ikke kan klare. Der er netop udgivet en
bugfixet version, og den skal snart opgraderes. Så får vi
se, om det hjælper.

Ups

mvh Per

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-09-05 21:03

Per Riber wrote:

> Der skyldes sikkert, at et Unix timestamp starter d. 1/1-70
> og løber over omkring år 2038. Der er basis for et nyt
> "Y2K-problem", når vi nærmer os 2038..

Kommer dt så til at hedde Y2K038 ?

--
Benny Nissen

Fra : Per Riber

Dato : 13-09-05 21:37

Tue, 13 Sep 2005 22:03:20 +0200 skrev Benny Nissen
<news@bennynissen.dk>:

>Kommer dt så til at hedde Y2K038 ?

Det kunne være et forslag. Det vil engang blive meget
omtalt, så det bliver *nødt* til at få et kort navn

Jeg har endnu ikke snakket med nogen, der beskæftiger sig
med det (er vel også i rigeligt god tid), så jeg ved ikke,
hvad de kalder det. Mit bud bliver Y2K38, tror jeg

mvh Per

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-09-05 21:43

Per Riber wrote:

> Det kunne være et forslag. Det vil engang blive meget
> omtalt, så det bliver *nødt* til at få et kort navn

Eller et smart navn:

Y2Kv0.038

Se evt.: http://www.2038bug.com/

--
Benny Nissen

Fra : Per Riber

Dato : 13-09-05 23:07

Tue, 13 Sep 2005 22:43:07 +0200 skrev Benny Nissen
<news@bennynissen.dk>:

>Eller et smart navn:
>
>Y2Kv0.038

Synes du det er smart? Det ligner jo et password

>Se evt.: http://www.2038bug.com/

Okay, de er så småt begyndt. Tak for et interessant link..!

mvh Per