Et lille problem med Brother HL-1440, cups~
Fra : Jonas Jalling

Dato : 11-09-05 13:02

Hej,

jeg har ovenstående printer sat til min linux maskine/server. Printeren
virker fint fra linux maskinen.
Jeg har delt printeren over netværket, så de andre computere (alle
windows XP maskiner) kan bruge printeren.

Jeg tilføjede et share i smb.conf og det virker fint - der kan udskrives
fra windows.
Da printerens driver ikke er std. i windows, har jeg lavet et print$
share på sambaserveren, hvor klienterne kan hente deres driver.
Her kommer problemet så:
Når windows brugerne tilføjer printeren, uden at bruge driveren fra
print$, virker printeren fint. Når de derimod bruger den driver der
ligger i print$ kan printeren ikke benyttes - ikke engang egenskaberne
for printeren kan ses. Den kommer med en fejl (exception code 0xc0000005).
Har I været ude for noget lignende?
Jeg har søgt på google, men der er ikke noget brugbart desværre.

Jeg kører med følgende sw versioner på en gentoo linux:
Samba: 3.0.14a
CUPS: 1.1.23-r1

Jonas Jalling