Router & hub ?
Fra : CKC

Dato : 11-09-05 10:20

Hej NG !

Jeg har en router koblet på familiens internet forbindelse. Alle 4 porte er
i brug. Nu er det sådan, at datteren også vil på internettet. Nu er mit
spørgsmål så, kan man koble en hub på én af forbindelserne, så den igen
bliver delt i 4 porte. Hvis svaret er ja, hvordan gør man det så
opsætningsmæssigt ? Håber nogen har et godt svar.

Mvh
CKC

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-09-05 10:21

CKC wrote:
> [...]
> internettet. Nu er mit spørgsmål så, kan man koble en hub på én af
> forbindelserne, så den igen bliver delt i 4 porte.

Ja.

> Hvis svaret er ja,
> hvordan gør man det så opsætningsmæssigt ? Håber nogen har et godt
> svar.

Almindeligt kabel fra routeren til din hubs uplink-port

eller

krydset kabel mellem router og almindelig port i din hub.

Men køb heller en switch end en hub.

/Chr

Fra : CKC

Dato : 11-09-05 10:35

Javel ja.
Nu har jeg en hub, og skal så ikke ud at købe noget. Ellers var switche´n jo
nok bedre. Skal pcén stå til at hente en ip adresse automatisk, eller skal
der lægges en fast adresse i. Hvordan med DCHP ?

Tak for svaret

Mvh
CKC

Fra : Mads Bahrt

Dato : 11-09-05 10:59

CKC wrote:
> [...]
> nok bedre. Skal pcén stå til at hente en ip adresse automatisk, eller skal
> der lægges en fast adresse i. Hvordan med DCHP ?

En hub er i den sammenhæng fuldstændig transparent. Det er stadig
routeren der står for at uddele adresser til maskinerne og de
kommunikerer med routeren lige som hvis de var koblet direkte på den.
Hvis du blot sikrer at forbindelseslampen på hub og router er tændt for
den pågældende port, vil du blot føle det som om din router havde fået
nogle flere porte.

MVH

Mads Bahrt

Fra : C.C