javascript til håndtering af stregkodelæse~
Fra : hygum

Dato : 11-09-05 08:19

Man kan købe en billig dims, der kan læse stregkoder her:
http://www.cpen.com/Products/Desktop/d2

Sådan har jeg tænkt på at købe til indtastning af varer i en
database. Findes der et freeware/open source javascript, der kan
håndtere talkoder, der kommer ind fra stregkodelæser?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-09-05 14:48

Kan ikke gøres med JavaScript.
Du skal bruge en custom løsning i ASP(.NET) eller PHP.

Hvorfor vil du overhovedet gå gennem en Hjemmeside når den kan gemme
til databasen direkte?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-05 22:10

"Jens Peter Karlsen wrote

> Kan ikke gøres med JavaScript.
> Du skal bruge en custom løsning i ASP(.NET) eller PHP.

Jeg er ikke helt klar over hvad hygum vil med hans stregkoder

Men der er intet i vejen for at lægge en EAN/UCC parser i noget javascript
på clientsiden
Således at stregkoden kan placeres i det rigtige felt og med den rigtige
formatering alt efter identifieren i stregkoden

> Hvorfor vil du overhovedet gå gennem en Hjemmeside når den kan gemme
> til databasen direkte?

Validering, ingen adgang til databasen direkte, der kan være mange årsager

- Peter