OT: Oracle Application Server 10g
Fra : Jan Birk

Dato : 11-09-05 07:55

På min arbejdsplads er der en debat igang om valget af platform for
Oracle Application Server 10g (OAS).

Flertallet peger på Windows, hvor OAS angiveligt skulle være lettere at
administrere.

Jeg har kun kendskab til administrationen af OAS på linux og har derfor
lidt svært ved at forholde mig til windows argumenterne.

Er der nogen i gruppen som har erfaring med begge dele og kunne komme
med et par bevingede ord?

På forhånd tak

/Jan

Fra : torben

Dato : 11-09-05 08:04

Jan Birk wrote:
> [...]
> lidt svært ved at forholde mig til windows argumenterne.
>
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med begge dele og kunne komme

Jeg kender ikke meget til det. Men jeg troede interfacet til
administration var web-baseret ? Og så burde platformen vel være
underordnet.

Torben

Fra : Jan Birk

Dato : 11-09-05 13:14

> Jeg kender ikke meget til det. Men jeg troede interfacet til
> administration var web-baseret ? Og så burde platformen vel være
> underordnet.

Det er en god pointe.

/Jan

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-09-05 15:57

Jan Birk skrev:
> [...]
> lidt svært ved at forholde mig til windows argumenterne.
>
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med begge dele og kunne komme

Hej Jan

Må jeg sige en ting: Vira!

Eller hvor "mission critical" er den OAS?

Kan I tåle nedetid pga. at I skal fjerne vira, spyvare osv. på OAS
installationen?

Jeg arbejder på et lokalt hospital, hvor vi har de fleste ting kørende
på Windows servere, og et et par Sun servere, der køre en enkelt stor
opgave. (Web 1000)
Jeg har endnu ikke i det år jeg har været ansat, hørt "server gruppen"
omtale problemer omkring Sun maskinerne.

Og nej, jeg er ikke ansat til at tage vare på Sun serverene. :-/

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW, så må I
gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Jan Birk

Dato : 11-09-05 19:00

> [...]
> Jeg har endnu ikke i det år jeg har været ansat, hørt "server gruppen"
> omtale problemer omkring Sun maskinerne.

Tak for input. Er det et problem med virus på OAS som 'kun' afvikler
denne service?

Jeg er i øvrigt meget enig med Sun argumentet, men desværre er det ikke
inden for rækkevidde

/Jan

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-09-05 19:39

Jan Birk skrev:

> [...]
> denne service?
>
> Jeg er i øvrigt meget enig med Sun argumentet, men desværre er det ikke

Hej Jan

Jeg ved ikke om der er skrevet vira til OAS, men jeg ved, at der er
skrevet "bunker" af vira til Windows.

Sun's operativsystem: Solaris findes i en version til X86 hardware og
Sun "slår selv meget på tromme" for deres servere med AMD's Opteron
processorer, der er kombatible med Intel's X86 processorer.

Men om Oracle Application Server 10g findes til Solaris på X86, det ved
jeg ikke.

Men hvis du kender mest til Linux, så bør du nok holde dig til det, så
kan du altid selv eksperimentere med Solaris på din PC hjemme.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf