Valg af CPU, bundkort og et par spørgsmål
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 11-09-05 00:21

Jeg overvejer at købe en ny CPU og har i den forbindelse kig på følgende to:

1) P4 3.6 GHz 660 HT EM64T socket 775 FSB 800 og
2) P4 3.46 GHz Extreme Edition socket 775 FSB 1066

Hvad er det bedste køb? Hvad vil I anbefale og hvorfor? Hvad skal jeg ellers
være opmærksom på?

Jeg overvejer desuden køb af følgende bundkort: Asus P5MT
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156337) - vil det være et godt
valg til en af ovennævnte CPU'er?

Jeg har et SCSI-kort (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52390) jeg
gerne skal bruge til et par SCSI-harddiske - vil det gå an på det nævnte
bundkort?

Jeg skal gerne kunne anvende et PCI-express bundkort (GeForce 7800) - men
det regner jeg ikke med er noget problem på dette bundkort, når der står at
det har 1 x PCI-express. SCSI-kortet bruger så vidt jeg kan se PCI-X,
hvilket vel ikke er det samme som grafikkortet skal bruge.

Er det muligt at få gavn af dual RAM på dette bundkort? Jeg har 2 x 512 MB
dual channel match pair Corsair XMS DDR RAM som jeg meget gerne vil
genanvende.

På forhånd tak.

Mvh
Morten