Nyt tastatur til usb
Fra : Mythos

Dato : 10-09-05 23:44

Hej folkens

Jeg kunne godt tænke mig et nyt tastatur, men hvad skal man vælge. Jeg kunne
godt tænke mig et der ser godt ud, noget der nærmer sig det man kalder et
designer tastatur. Der er dog det i det at jeg vil have de taster med som er
på et standard tastatur, også med piletasterne på samme sted. Dem jeg har
kigget på ved edb-priser, de er flotte, men tasterne sidder ikke som jeg vil
have det. Jeg arbejder en del i Photoshop og bruger piletasterne ret meget,
så det er vigtigt de sidder der hvor de normalt sidder. Jeg vil gerne have
det så fladt som muligt, og der behøver ikke at være en af dem med en masse
funktioner på og som kan sætte kartofler.
Skulle der være nogen der har nogle links til nogle tastaturer, så ser jeg
gerne på det.

Mythos

Fra : Esben

Dato : 11-09-05 02:11

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kartofler.
> Skulle der være nogen der har nogle links til nogle tastaturer, så ser jeg

Kig på Logitech UltraX. Tasterne er flade og er placeret helt som normalt,
og de ekstra genvejstaster er begrænsede og diskrete. Designertastatur kan
man nok ikke ligefrem kalde det, men det er enkelt og rart at skrive på.

--
Esben

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 10:02

> [...]
> man nok ikke ligefrem kalde det, men det er enkelt og rart at skrive på.

Pænt tastatur, det må siges, og ikke så meget fnidder på. Problemet er bare
at det ikke har usb, men det kan man måske købe sig til.
Grunden til at jeg vil have usb, er at mit bor, som er to sat i vinkel, er
så dybt at det ofte er svært at få ledningerne til at nå ned til min pc som
står på gulvet.

Mythos

Fra : Esben

Dato : 11-09-05 15:53

> [...]
> så dybt at det ofte er svært at få ledningerne til at nå ned til min pc

Det findes både til USB og PS/2. Kig efter det der hedder 967493-0107, og
ikke 967353-0107 som er vist på edbpriser.

--
Esben

Fra : Jens G

Dato : 11-09-05 06:58

On Sun, 11 Sep 2005 00:43:33 +0200, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>funktioner på og som kan sætte kartofler.
>Skulle der være nogen der har nogle links til nogle tastaturer, så ser jeg

Jeg har også længe gået og kigget efter nyt tastatur, uden at finde
noget jeg kunne lide.

Nu har jeg købt mig et Zitech med lys i tasterne, og synes foreløbig
det er udmærket.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156411

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 10:05

> [...]
> noget jeg kunne lide.
>
> Nu har jeg købt mig et Zitech med lys i tasterne, og synes foreløbig

Det er slet ikke så dårligt med lyset i tasterne, for her kan være noget
skummelt ind i mellem når jeg lige gamer lidt, så det kunne være det skulle
være det.

Mythos

Fra : Jens G

Dato : 11-09-05 10:48

On Sun, 11 Sep 2005 11:05:20 +0200, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Det er slet ikke så dårligt med lyset i tasterne, for her kan være noget
>skummelt ind i mellem når jeg lige gamer lidt, så det kunne være det skulle
>være det.

Det ser ud til at Zitechs keyboard er en OEM udgave af dette:
http://www.btc.com.tw/english/2-7-25keyboard.htm

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 11:17

> Det ser ud til at Zitechs keyboard er en OEM udgave af dette:
> [...]

De er ret meget ens, det vil jeg holde med dig i. Jeg håber så bare, hvis
det bliver det, at billederne snyder, for det ser ud til på billederne at
der er et meget skarpt lys der er i.

Mythos

Fra : Jens G

Dato : 11-09-05 11:40

On Sun, 11 Sep 2005 12:16:33 +0200, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>De er ret meget ens, det vil jeg holde med dig i. Jeg håber så bare, hvis
>det bliver det, at billederne snyder, for det ser ud til på billederne at
>der er et meget skarpt lys der er i.

Hvis der er meget mørkt i rummet, og der ikke er meget lys på skærmen,
vil jeg tro det blå lys kan virke lidt skarpt. Men lyset i min mus er
skarpere.
Man kan forøvrigt slukke for lyset.

Fra : KsNa

Dato : 11-09-05 11:44

> [...]
> kartofler.
> Skulle der være nogen der har nogle links til nogle tastaturer, så ser jeg

Se evt. her

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

Mvh
Kim

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 14:26

> Se evt. her
>
> http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/
>

> Mvh
> Kim

Det er immervæk lækkert, er du så færdig. Der skrives at det ikke kan købes
før 2006, surt

Mythos

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 11-09-05 21:34

Mythos wrote:
> Det er immervæk lækkert, er du så færdig. Der skrives at det ikke
kan købes
> før 2006, surt

Det eneste jeg tænker på er prisen.. Så mange små farvedisplays kan ikke
være billigt.. Cola tæt på forbudt, hvis det var mit

Handy, det er det sku:

Photoshop:
http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/hi-res/keyb_photoshop.tif

Quake:
http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/hi-res/keyb_quake.tif

Til dem der kan:
http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/hi-res/keyb_blank.tif

/Anders

Fra : Holst

Dato : 11-09-05 22:02

Anders Matthiessen wrote:

> Det eneste jeg tænker på er prisen.. Så mange små farvedisplays kan ikke
> være billigt..

Nej, helt billigt bliver det næppe.

Dog skriver de jo: "It will cost less than a good mobile phone", så
ekstremt dyrt bliver det åbenbart ikke. Man kan jo så diskutere, hvad
prisen for "a good mobile phone" er, for det er næppe de 199 kr., jeg
betalte for min nye Nokia for et par måneder siden.

> Cola tæt på forbudt, hvis det var mit

Kan det ikke klare lidt cola i ny og næ, så skal jeg ikke have det

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 22:18

> Det eneste jeg tænker på er prisen.. Så mange små farvedisplays kan ikke
> være billigt.. Cola tæt på forbudt, hvis det var mit

> [...]

Hvad bliver så det næste, en mus med samme egenskaber ?

Jeg må indrømme, jeg er helt vild med det tastatur, og håber det bliver til
noget, og at jeg til den tid har råd til det.

Mythos

Fra : Holst

Dato : 12-09-05 08:15

Mythos wrote:

> Hvad bliver så det næste, en mus med samme egenskaber ?

Har du set deres mus? Anderledes. Generelt har det noget rigtig fedt
design næsten ligegyldig, om det er en telefon eller noget helt tredje.
Deres mobiltelefondesign ser også alt, alt for fedt ud.

> Jeg må indrømme, jeg er helt vild med det tastatur, og håber det bliver til
> noget, og at jeg til den tid har råd til det.

Men spørgsmålet er, hvor brugbart det egentlig er, når det kommer til
stykket. At kunne se tasternes overflade er meget for folk, som bruger
tofingersystemet. Vi andre har jo generelt hånden liggende på
tastaturet, så de fleste taster er skjult af hænderne.

Fra : Mythos

Dato : 12-09-05 16:49

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tofingersystemet. Vi andre har jo generelt hånden liggende på tastaturet,
> så de fleste taster er skjult af hænderne.

Nu må du ikke ødelægge min illusion om at komme til at eje noget godt design

Mythos