computer slukker af sig selv.
Fra : Thomas

Dato : 10-09-05 16:41

Hej

Min PC'er er begyndt at slukke af sig selv...

Nogen gange slukker den allerede mens den er ved
at boote - andre gange kan man komme ind i Windows og
køre i et par minutter - andre gange kan den køre ½ time før
den slukker.

Problemet er kommet indenfor de sidste 2 dage (ca) - og jeg har
INGEN anelse om hvorfor den gør det.
Jeg har ikke installeret nye programmer eller hardware - og jeg har
prøvet scanne for virus (har dog ikke kunne køre en komplet scan,
uden computeren har slukket endnu) - Men det lader ikke til der er
noget...

For 1½ uge siden (ca) var der et voldsomt tordenvejr heropppe - og
strømmen gik et par gange, mens computeren kørte.
Jeg har dog ikke bemærket nogen problemer før nu. Så jeg ved ikke
om det har noget med det at gøre...

Er der nogen der har en idé om hvad fejlen kan være??

Mvh. Thomas

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-09-05 18:19

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den slukker.
>
> Problemet er kommet indenfor de sidste 2 dage (ca) - og jeg har

Kører CPU blæser?

Mvh Sid

Fra : Nico de Jong

Dato : 10-09-05 18:50

<sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse

Sidder bundkortet mon løst, eller er der løse ledninger hhv dårlige stik ?

Nico

Fra : Thomas

Dato : 10-09-05 19:04

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Kører CPU blæser?

Blæseren kører for fuld skrue... Ingen problem der.
Så vidt jeg lige kan se er der heller ingen løse kabler.
De er dog ikke allesammen checket endnu...

..Thomas

Fra : Thomas

Dato : 11-09-05 15:17

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Kører CPU blæser?

Jeg tror jeg har løst problemet... Mellem min blæser, og min processor
sidder der en slags tyk rist - og den var fyldt med støv. Så selvom blæseren
kørte, kunne den ikke rigtig køle ordentligt... Så jeg pilte klodsen og
blæseren
af, og gjorde dem helt rene for støv - og nu har computeren kørt i 3 timer
uden
problemer... Så det har sikkert været fejlen...

Tak for hjælpen..

Mvh. Thomas