Type mismatch
Fra : MooreHojer

Dato : 10-09-05 14:16

Hvad betyder fejlen:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'x'

/login/gruppeslet.asp, line 232

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : pepss

Dato : 10-09-05 18:06

"MooreHojer" skrev
> Hvad betyder fejlen:

> Type mismatch: 'x'

det er ikke sådan lige at sige....

> /login/gruppeslet.asp, line 232

hvad står der i line 232 og den kode omkring?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : MooreHojer

Dato : 10-09-05 18:21

> hvad står der i line 232 og den kode omkring?

232:
y = n - x

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 10-09-05 19:30

> Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
>
> Type mismatch: 'x'
>
> /login/gruppeslet.asp, line 232

Har løst den efter flere ganges gennemlæsnig og skrivebordstest af
koden... variablen 'x' var tom og derfor kunne den ikke bruges i et
regnestykke...

--
MooreHojer

Fra : terje hauger

Dato : 11-09-05 08:08

MooreHojer wrote:

> Har løst den efter flere ganges gennemlæsnig og skrivebordstest af
> koden... variablen 'x' var tom og derfor kunne den ikke bruges i et
> regnestykke...

Nei, det kan du ikke for da har du å gjøre med datatypen Empty. Hvis
dine data innsamles på en web side, eller kanskje leses fra en database,
bør du gjøre noe a la dette før du benytter dine data i matematiske
kalkulasjoner: 1) Er Len(data) > 0 og 2) IsNumeric(data).

Dessuten bør du eksplisitt konvertrere dataene til en datatype du kan
bruke sikkert, f. eks. CLng(data)
Når du har gjort det så bør din variabel få navnet lngData. Variabler
med navn som n og x gir ikke mye informasjon om innholdet

terje

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-09-05 10:58

On Sun, 11 Sep 2005 09:07:38 +0200, terje hauger <late@night.zz>
wrote:

> [...]
>bør du gjøre noe a la dette før du benytter dine data i matematiske
>kalkulasjoner: 1) Er Len(data) > 0 og 2) IsNumeric(data).

Man skal så også lige være opmærksom på Null-værdier, hvis man trækker
fra en database.

Hvis data er Null, bliver Len(data) også Null
- hvilket hverken er >, = eller < 0

Det kan man så tjekke med IsNull() - eller man kan i mange tilfælde
teste Empty, Null og tomme strenge sammen ved at teste på strengen:
strA = "" & var
- fx med Len(strA), som vil være 0 i alle 4 tilfælde eller ved at
teste på:
strA = ""

(Derudover er jeg meget enig med det du skriver.)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,