LAN forbindelse - Et netværkskabel er ikke~
Fra : Magnus

Dato : 10-09-05 12:40

Hvordan kan det være at pludselig en morgen så får jeg meddelsen i hjørnet
ved uret at "LAN forbindelse - Et netværkskabel er ikke tilsluttet"

Jeg kan dog godt gå på nettet via min switch men det går meget langsomt hele
tiden og ofte kommmer den og spørger om jeg skal arbejde offline.

Er der nogen der har været ude for sådan noget... ?

Jeg har en 2Mbit adsl line og har ikke pillet ved nogen netværks
indstillinger før dette opstod.

/Magnus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-09-05 14:36

Magnus used his keyboard to write :
> Hvordan kan det være at pludselig en morgen så får jeg meddelsen i hjørnet
> ved uret at "LAN forbindelse - Et netværkskabel er ikke tilsluttet"

Det sker når der ikke er forbindelse fra dit netkort til en enhed i den
anden ende, i dit tilfælde formentlig din switch.

> [...]
> Er der nogen der har været ude for sådan noget... ?
> Jeg har en 2Mbit adsl line og har ikke pillet ved nogen netværks

Det lyder måske lidt som om du har fået en løs forbindelse et sted, har
du prøvet at skifte netkablet ud ?

Fra : /-\\ndlo

Dato : 10-09-05 16:39

Henrik Stidsen wrote:

> Det lyder måske lidt som om du har fået en løs forbindelse et sted, har
> du prøvet at skifte netkablet ud ?

Det kan også være at switchen blot er blevet syg. Tag strømmen fra den
ogvent et kort stykke tid, og sæt strømmen i igen.

/A

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-05 16:30

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev

> Er der nogen der har været ude for sådan noget... ?
> Jeg har en 2Mbit adsl line og har ikke pillet ved nogen netværks

Det kan også være din switch eller netkort. Hvis det ikke hjælper at skifte
kablerne, så prøv at skifte netkort og switch.
Hjælper det ikke, så er det din router/dslmodem.

Claus