SE750i GPRS mail og B-One
Fra : Peder Pedersen

Dato : 08-09-05 11:47

Hej Gruppe,

Jeg benytter B-one til hosting af mit domæne.

Har en række mailkonti tilknyttet og har i nogle måneder benyttet at
checke mail fra en e-mail klient på min Sony Ericsson 750i mobiltelefon.
Det har kørt perfekt - indtil igår (7. spetember). Her havde B-one et
problem med serveren og alle mine mailkonti var døde nogle timer.

Det er nu oppe igen og POP3 mail til Outlook og Webmail fungerer fint -
MEN min e-mail client på Mobiltelefonen kan ikke komme i kontakt med
POP3 serveren hos B-one mere.
Jeg benytter TDC og har konfigureret en anden e-mail konto op der kører
hos TDC - den virker fint.

TDC siger deres systemer er iorden. B-one siger deres er iorden og de
kan ikke hjælpe mig med at konfigurere e-mail på mobillos. TDC siger at
ændringer på mailservere kan skabe problemer for GPRS adgang og så
kommer jeg ikke videre. Er blot frostreret over at skidtet VIRKEDE
indtil igår.

Er der andre der har oplevet problemer med at checke mail via POP3 fra
en mobil enhed mod en B-One server ?

B-One support har lige svaret mig helt standard "Vi kan ikke hjælpe dig
med din mobiltelefon" :)

MVH Peder

Fra : HSK

Dato : 08-09-05 11:58

> Jeg benytter B-one til hosting af mit domæne.

Har også b-one, men vidersender mine mails til gmail og tjekker gmail fra
mobilen. Ingen problemer der, og bedre brugerinterface på webmail end b-one
;)

/Henrik

Fra : BorreBoy

Dato : 08-09-05 13:06

"Peder Pedersen" <peder@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre der har oplevet problemer med at checke mail via POP3 fra
> en mobil enhed mod en B-One server ?

Hmm, jeg kan heller ikke checke min post fra min Z800i i dag...

Fra : Peder Pedersen

Dato : 09-09-05 08:05

"BorreBoy" <borre@xxxlucasfilm.dk> wrote in news:dfp9f1$1746$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hmm, jeg kan heller ikke checke min post fra min Z800i i dag...

Jeg har haft korrespondance med B-One supporten om problemet. Efter
mailsystemet var nede nogle timer om eftermiddagen d. 7/9 så har det
ikke virket. De påstår at alt kører, men supproten lovede mig at sende
det videre til teknikerne og jeg afventer fortsat svar fra dem.

Peder

Fra : Peder Pedersen

Dato : 09-09-05 15:30

"BorreBoy" <borre@xxxlucasfilm.dk> wrote in news:dfp9f1$1746$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hmm, jeg kan heller ikke checke min post fra min Z800i i dag...

Jeg har i løbet af dagen prøvet alt muligt og nu fik jeg det pludselig
til at virke !
Jeg har altid brugt servernavnen pop.<mit-domæne>.dk som incomming
server. Sådan kører tingene også på min outlook herhjemme.
På mobillos fik jeg ved en fej skrevet pop3.<mit-domæne>.dk og så
virkede det pludseligt !
Peder