Fejl på 5140
Fra : Martin Bak

Dato : 06-09-05 11:17

Nu laver min telefon numre med mig igen. Hvor er det dog irriterende.

Den gør det, at når jeg foretager et opkald, eller modtager et opkald, så
sætter den højttaleren på, uanset hvad jeg vælger. Og jeg kan ikke slå
højttaleren fra, Menuen ved slet ikke at den er slået til.

Det er en periodisk fejl, som mobilen har haft helt fra den var ny. Den kan
virke normalt i et par måneder, for så uden varsel at begynde at opføre sig
som beskrevet i nogle dage, hvorefter den vender tilbage til normalen igen.

Ingen tricks synes at hjælpe, Sluk telefonen, tænd igen, ingen resultat.. Ud
med batteri og simkort, i igen, ingen resultat..

Når den får dette flip, kan den tømme et ellers helt opladet batteri på
nogle få minutter, så i de perioder er telefonen nærmest uanvendelig.

Er jeg den eneste der har oplevet en sådan fejl? Er mit eksemplar bare en
mandagsmodel eller er der nogen som kan give et hint om, hvad der foregår?

Kan det være en softwarefejl? En hardwarefejl? En fejl 40?

Jeg bruger kun telefonen som telefon, dvs. samtaler og sms. Ingen
radiolytning eller sådan noget. Jeg bruger headsættet en del.

--
Martin

Fra : Soliema

Dato : 06-09-05 15:14

> Den gør det, at når jeg foretager et opkald, eller modtager et opkald, så
> sætter den højttaleren på, uanset hvad jeg vælger. Og jeg kan ikke slå
> højttaleren fra, Menuen ved slet ikke at den er slået til.

Min Kæreste har lige anskaffet sig sådan en, og havde også mange problemer
med at den gik på højtaler, når han tog telefonen..
Han fandt ud af, at problemet lå i, at hans gamle nokia 3510I kunne man
trykker hvor som helst, når man ville tage telefonen, men på 5140, skal man
trykke på den grønne knap, til at tage røret, siden har han ikke haft
problemer med den...

/Anne Mette

Fra : Martin Bak

Dato : 06-09-05 16:27

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> trykker hvor som helst, når man ville tage telefonen, men på 5140, skal
> man trykke på den grønne knap, til at tage røret, siden har han ikke haft

Tja.. jeg trykker på den grønne knap, og jeg har alligevel haft telefonen i
omkring 2 år, så jeg ved efterhånden hvor den sidder.
Men man kunne måske forestille sig, at tastepuden er upræcis (periodisk)
sådan at jeg selvom jeg trykker på den grønne knap og kun på den, så trykker
puden alligevel på "noget mere??"
Jeg synes også, at det er mærkeligt at jeg ikke kan slå højttaleren fra,
tværtimod kan jeg vælge at slå den til, uagtet at den brøler derudaf.. Og
ja, jeg har prøvet at "slå den til" Det ændrer ikke på, at jeg ikke kan slå
den fra igen.
Og hvorfor æder den al strømmen så lynhurtigt? er det normalt når man bruger
højttaleren? Hvis ja, er jeg ved at overveje helt at demontere højttaleren,
jeg bruger den aldrig frivilligt alligevel.

Martin

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-09-05 17:40

Martin Bak wrote:
> [...]
> bruger højttaleren? Hvis ja, er jeg ved at overveje helt at demontere
> højttaleren, jeg bruger den aldrig frivilligt alligevel.

jeres problem skulle vist være løst i nyeste software.

--
*** Calle ***

Fra : Martin Bak

Dato : 10-09-05 23:05

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse >>
> jeres problem skulle vist være løst i nyeste software.

Det lyder jo godt, hvis det er muligt at få opgraderet?? Jeg har ikke den
fjerneste anelse om, hvordan sådan noget fungerer, kan du vejlede lidt?

Martin

Fra : *** Calle ***

Dato : 11-09-05 09:00

Martin Bak wrote:

> Det lyder jo godt, hvis det er muligt at få opgraderet?? Jeg har ikke
> den fjerneste anelse om, hvordan sådan noget fungerer, kan du vejlede
> lidt?
det skal du have gjort ved en telebutik eller en unlocker.
--
*** Calle ***