UDP
Fra : Knud

Dato : 07-06-01 10:04

Er der nogle her der kan hjælpe mig med følgende: Efter at have installeret
Tiny Personal Firewall, kan jeg se at alle mulige programmer på vilkårlige
tidspunkter ønsker at sende en UDP melding. Som f.eks her i dag hvor Eraser
aktiverer Firewallen. Det kan være en kernel deiver, Explorer, word 2000
eller mange andre programmer der gør det.
Hvad er mon årsagen.

'Eraser.' from your computer wants to send UDP datagram to 195.215.210.255,
port 137

Jaspersen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-01 10:56

On Thu, 7 Jun 2001 11:04:10 +0200, "Knud" <knud@ofir.dk> wrote:

>'Eraser.' from your computer wants to send UDP datagram to 195.215.210.255,
>port 137

Ligner noget NetBIOS, der har lyst til broadcaste noget (fx din
computers navn eller lignende). Det er desværre ikke helt unormalt
under Windows.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-06-01 11:20

"Knud" <knud@ofir.dk> writes:

> [...]
> aktiverer Firewallen. Det kan være en kernel deiver, Explorer, word 2000
> eller mange andre programmer der gør det.

Du mangler at præcisere præcis, hvilke programmer der prøver at sende på
hvilke porte, før jeg kan give dig et ordentligt svar.

> 'Eraser.' from your computer wants to send UDP datagram to 195.215.210.255,
> port 137

Port 137 bliver brugt af windows fil/printer deling. Den vil du næppe åbne
op ud mod Internettet?

Og hvad er "eraser" egentlig? Det lyder ikke som et rart program

- Jacob

Fra : Knud

Dato : 07-06-01 12:21

> Du mangler at præcisere præcis, hvilke programmer der prøver at sende på
> hvilke porte, før jeg kan give dig et ordentligt svar.

Det er vist normalt port 137 programmerne vil sende på, og som sagt er det
flere forskellige Windows programmer som f.eks word 2000, hvis jeg er online
og vil kopiere noget til et word dokument kommer der en forespørgsel linende
den jeg har sendt med i kopi fra Eraser.

Eraser http://www.tolvanen.com/eraser/ er et af de bedste wipe programmer
jeg kender, den nye version fjerner også filnavne i win 98 efter du har
wipet og mulighederne for at konfigurerer den er mange. Men det var jo ikke
det vi skulde
vende og dreje.

> Port 137 bliver brugt af windows fil/printer deling. Den vil du næppe åbne
> op ud mod Internettet?

Jeg kan ikke lige finde min liste over hvad den enkelte port bruges til, men
det er nu port 137 som anvendes til dette.

> Og hvad er "eraser" egentlig? Det lyder ikke som et rart program

Knud

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-06-01 12:37

"Knud" <knud@ofir.dk> writes:

> [...]
> og vil kopiere noget til et word dokument kommer der en forespørgsel linende
> den jeg har sendt med i kopi fra Eraser.

Prøver du at skrive til et netværksdrev?

> Jeg kan ikke lige finde min liste over hvad den enkelte port bruges til, men
> det er nu port 137 som anvendes til dette.

Hvad mener du?

- Jacob