Dum pige mangler hjælp :-)
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 11:43

Jeg har nogle musikfiler til at ligge på min computer. Hvordan får jeg dem
komprimeret om til mp3 så jeg kan overføre dem til min Nokia 6230i???

Hilsen Linda

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 11:52

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg har nogle musikfiler til at ligge på min computer. Hvordan får
> jeg dem komprimeret om til mp3 så jeg kan overføre dem til min Nokia
> 6230i???

Easy CD-DA Extractor f.eks.. Glimrende til konverteringer. 30 dages trial og
dansk language add-on:

http://www.poikosoft.com/download.html

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 11:56

> Easy CD-DA Extractor f.eks.. Glimrende til konverteringer. 30 dages trial
> og dansk language add-on:
>
> http://www.poikosoft.com/download.html

Jeg fandt også dette sted men min computer blokerer stedet. Kan der være
virus på den side siden min computer ikke vil???

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 12:02

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg fandt også dette sted men min computer blokerer stedet. Kan der
> være virus på den side siden min computer ikke vil???

Måske noget pop-up stop? Jeg har ingen problemer. Kører du IExplorer eller
Firefox? Prøv fra startsiden:

http://www.poikosoft.com/

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 12:12

> Måske noget pop-up stop? Jeg har ingen problemer. Kører du IExplorer eller
> Firefox? Prøv fra startsiden:
>
> http://www.poikosoft.com/

Ja jeg har pop-up stopper. Tror det lykkedes nu. Og tak for hjælpen. Selv om
det jo egentlig mere var et computer-spørgsmål end et mobil-spørgsmål

Linda

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 12:14

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Ja jeg har pop-up stopper. Tror det lykkedes nu. Og tak for hjælpen.
> Selv om det jo egentlig mere var et computer-spørgsmål end et
> mobil-spørgsmål

Velbekomme

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 12:24

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Velbekomme

Det duer stadig ikke. Den vil ikke spille filerne. Kan det være fordi de er
beskyttede (det står der de er). Åh gud hvor føler jeg mig dum

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-09-05 12:30

Brug din Windows Media Player 10 i stedet for, den virker hos mig !

/A

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4316e430$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 12:45

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Brug din Windows Media Player 10 i stedet for, den virker hos mig !

Så skriver den det her:
Windows Media Player kan ikke afspille filen. En eller flere codecs, der
skal bruges til at afspille filen, kunne ikke findes.
Ja jeg ved det godt, er vist ikke den store computer-haj

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 12:59

> [...]
> der skal bruges til at afspille filen, kunne ikke findes.
> Ja jeg ved det godt, er vist ikke den store computer-haj

Hvad er det for nogle filer du har, format? Hvis det er noget med
beskyttelse, fordi du har downloadet fra et betalingssite, ved jeg ikke lige
hvordan man gør.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 13:03

> Hvad er det for nogle filer du har, format? Hvis det er noget med
> beskyttelse, fordi du har downloadet fra et betalingssite, ved jeg ikke
> lige hvordan man gør.

Jeg har også prøvet med et nummer fra en cd. Den ville den heller ikke. Jeg
må vist bare opgive. Men 1000 tak for hjælpen alligevel

Linda

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 13:10

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg har også prøvet med et nummer fra en cd. Den ville den heller
> ikke. Jeg må vist bare opgive. Men 1000 tak for hjælpen alligevel

Arh, er det ikke lidt for hurtigt ? Har du prøvet med Winamp el.lign.?
Har du lydproblemer med PC'en ellers?

Ellers kan du prøve at lægge en codec-pakke ind. Jeg har aldrig haft bøvl
med K-Lite Codec Pack. Jeg plejer at bruge Standard pakken:

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 13:17

> Arh, er det ikke lidt for hurtigt ? Har du prøvet med Winamp el.lign.?
> Har du lydproblemer med PC'en ellers?

Nej nej, den vil godt afspille numrene men det er bare programmet der ikke
vil komprimere nogle af de numre jeg har prøvet med.

> Ellers kan du prøve at lægge en codec-pakke ind. Jeg har aldrig haft bøvl
> med K-Lite Codec Pack. Jeg plejer at bruge Standard pakken:
>
> http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Ok, det prøver jeg lige. Hvor er i søde at i sådan gider at hjælpe en
halvdum pige der tror at det kan hun saaaagtens selv klare

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 13:27

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Nej nej, den vil godt afspille numrene men det er bare programmet der
> ikke vil komprimere nogle af de numre jeg har prøvet med.

Der findes da også andre programmer, det har bare altid virket fint for mig.
Hvilket filformat drejer det sig om, og hvorfor og hvordan er de beskyttede?
Er der noget DRM? Har du downloadet dem fra et betalingssite?

> Ok, det prøver jeg lige. Hvor er i søde at i sådan gider at hjælpe en
> halvdum pige der tror at det kan hun saaaagtens selv klare

Jeg tror stadig på at vi finder en løsning

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 12:32

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Det duer stadig ikke. Den vil ikke spille filerne. Kan det være fordi
> de er beskyttede (det står der de er). Åh gud hvor føler jeg mig dum

Har du omdannet filerne til mp3 og derefter overført til mobil, og det er
der det ikke rigtigt vil spille? Kan du høre mp3-filerne fint nok på PC?
Accepterer din mobil evt. kun en bestemt bitrate?

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 12:43

> Har du omdannet filerne til mp3 og derefter overført til mobil, og det er
> der det ikke rigtigt vil spille? Kan du høre mp3-filerne fint nok på PC?
> Accepterer din mobil evt. kun en bestemt bitrate?

Ja der står ihvertfald mp3 bagefter. Den vil ikke spille dem på min pc og
jeg kan heller ikke finde dem på Nokia pc suite

Fra : Erling Simonsen

Dato : 01-09-05 13:02

Linda Hedegaard Jensen skrev:

> Ja der står ihvertfald mp3 bagefter. Den vil ikke spille dem på min pc og
> jeg kan heller ikke finde dem på Nokia pc suite

Hej.
Når du starter windows media player, så kik lige på programmets
indstillinger -> filtyper -> sæt flueben i MP3-lydfil.
Måske hjælper det.
mvh
Erling

Fra : Erling Simonsen

Dato : 01-09-05 13:10

Erling Simonsen skrev:

> [...]
> Når du starter windows media player, så kik lige på programmets
> indstillinger -> filtyper -> sæt flueben i MP3-lydfil.
Jeg glemte lige en ting - windows media player har en indbygget
kopiering af cd'er, og man kan selv vælge hvilket format (også mp3) samt
hvilken bitrate man ønsker filerne gemt i.
Det findes under indstillinger -> Kopier musik fra cd ->
Når du er der, kan du selv vælge.
/Erling

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-09-05 13:09

Har du installeret en mp3 afspiller, ellers så brug Windows Media Player..

meddelelse news:4316e875$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 02-09-05 12:31

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Linda Hedegaard Jensen"
<FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> mumbled in
> [...]
> Det duer stadig ikke. Den vil ikke spille filerne. Kan det være
> fordi de er beskyttede (det står der de er). Åh gud hvor føler

Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar - hvilket der
ikke er i denne tråd. Du kan svare på spørgsmålene og forsøger
at tænke selv og derfor får du også den hjælp der forhåbentlig
skal til for at få løst dit problem. Go Girl Go!

Det er en ret forvirrende verden du bevæger dig rundt i med
formater og begrænsninger, som ofte ikke er beskrevet nogen
steder.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 05-09-05 21:06

Per Nielsen har været rigtig sød og har hjulpet mig på bedste vis. Har også
takket ham

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-09-05 12:03

Det kan være noget firewall, der kan drille lidt.....

meddelelse news:4316da70$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 13:20

Jeg kunne jo prøve at pakke og sende et eller to numre til en af jer og så
se om i kan få skidtet til at virke???

Linda

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-05 13:29

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg kunne jo prøve at pakke og sende et eller to numre til en af jer
> og så se om i kan få skidtet til at virke???

Du kan da sende en til mig.

dazzlerxxx@xxxmknetyyy.dk

Fjern x'erne og y'erne.