MSN - Messenger
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 29-08-05 20:09

Hejsa,

Er der nogle af jer der kan få det til at virke på en Sony Ericsson K750i
??? - jeg kan nemlig ikke...

Det virkede ellers fint på min gamle Nokia 6230 !!!

Mvh. Thomas

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-08-05 20:24

Thomas K. Østerbye wrote:
> [...]
> K750i ??? - jeg kan nemlig ikke...
>
> Det virkede ellers fint på min gamle Nokia 6230 !!!

Hvad brugte du på din Nokia?

Søren

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 29-08-05 20:26

Ups...

Glemte helt at sige det var dette her: http://www.jabber.nu/

Mvh.

Thomas

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43136060$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Anders Lund

Dato : 29-08-05 20:56

Thomas K. Østerbye wrote:
> Glemte helt at sige det var dette her: http://www.jabber.nu/

Virker fint her - K750i. Downloadede standard klienten, gemte den på min
telefon under Programmer. Startede det. På min PC gik jeg ind på
hjemmesiden og oprettede mig og tilføjede min MSN konto. På telefonen
loggede jeg ind med det ny oprettede login. Det virkede ikke, så jeg
satte den til HTTP i stedet for Socket. Herefter virkede det.

Hvornår får du fejl? Hvilken fejl får du?

Kunne du ikke skrive under det du svare på - på den måde som jeg gør nu?
Det gør det meget nemmere at følge med i samtalerne.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-08-05 14:53

Anders Lund wrote:
> [...]
> loggede jeg ind med det ny oprettede login. Det virkede ikke, så jeg
> satte den til HTTP i stedet for Socket. Herefter virkede det.

Takker - virker perfekt her!

Søren

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 30-08-05 18:49

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den til HTTP i stedet for Socket. Herefter virkede det.
>
> Hvornår får du fejl? Hvilken fejl får du?

Når den forsøger at logge mig på - kommer den med en "error" der siger

"Authentication failed" You can manage your account on www.jabber.nu

Jeg har været inde og melde mig på under services på jabber.nu -

så jeg tænker at det er nogle internet indstillinger eller måske GPRS
indstillinger der blokere!?!?

Men jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er?

Mvh. Thomas

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-05 20:34

Thomas K. Østerbye wrote:

> "Authentication failed" You can manage your account on www.jabber.nu

Jeg har også her i dag haft nogle problemer med at logge mig på. Men jeg
fik slet ikke forbindelse.

Har du prøvet at skifte imellem "socket" og "http"? Du har angivet dit
jabber.nu password på din telefon og dit messenger password, ikke?

Ellers må jeg sige at jeg har en begrænset erfaring med programmet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-08-05 22:33

Thomas K. Østerbye wrote:

> Når den forsøger at logge mig på - kommer den med en "error" der siger
>
> "Authentication failed" You can manage your account on www.jabber.nu

Husk at indtaste dit brugernavn fra www.jabber.nu i telefonen og ikke dit
MSN-brugernavn. Den fejl kom jeg nemlig til at begå første gang.

Søren

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 31-08-05 19:27

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4314d028$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Husk at indtaste dit brugernavn fra www.jabber.nu i telefonen og ikke dit
> MSN-brugernavn. Den fejl kom jeg nemlig til at begå første gang.

Det var selvfølgelig det jeg havde lavet ged i - tak for hjælpen Nu
virker det.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 31-08-05 22:16

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogle af jer der kan få det til at virke på en Sony Ericsson K750i
> ??? - jeg kan nemlig ikke...
>
> Det virkede ellers fint på min gamle Nokia 6230 !!!

Det er lækkert at se i alle har fået det til at virke.

Er der nogen der kan forklare det helt fra bunden, hvordan det mobil
messenger fungerer?

Fra : Anders Lund

Dato : 01-09-05 05:59

Jonas Kofod wrote:
> Er der nogen der kan forklare det helt fra bunden, hvordan det mobil
> messenger fungerer?

Du går ind på deres hjemmeside og opretter dig som bruger.
Du logger ind på deres hjemmeside, går i services og tilføjer din MSN
konto (brugernavn og password).
Du downloader softwaren til telefonen (på telefonen).
Du starter programmet.
Går i indstillinger og skriver brugernavn og adgangskode på den bruger
som du oprettede på deres hjemmeside. Skift evt. også fra Socket til
Http, hvis du har problemer med forbindelsen.
Gå ud af settings og tryk connect.

Så burde du være kørende.

Tanken bag programmet / hjemmesiden:

I stedet for at skulle sætte tingene op på din telefon, gør du det via
deres hjemmeside. Når du på din telefon går på messenger, forbinder du
dig til deres server. Deres server vil så så forbinde sig til messenger
serveren.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 02-09-05 12:22

> [...]
> deres hjemmeside. Når du på din telefon går på messenger, forbinder du
> dig til deres server. Deres server vil så så forbinde sig til messenger

Tak - lækkert. Prisen er så GPRS trafikken eller?

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-05 17:53

Jonas Kofod wrote:
> Tak - lækkert. Prisen er så GPRS trafikken eller?

Ja, hvis du kører det via GPRS, så er den pris.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 02-09-05 23:16

> Ja, hvis du kører det via GPRS, så er den pris.

Er der smartere/billigere trafikveje at køre det på?