Underlige 93 øre bogført på M1 abonnement
Fra : Claus Andersen

Dato : 28-08-05 15:05

Hej NG

Jeg er lige skiftet over til M1 med "tankop" abonnement.

Jeg undrer mig meget over, at der på min M1 personlige side er bogført
følgende:

x - antal viderestilling. De er bogført som 93 øre uanset tidslængden på
samtalen.
Er det, som jeg tror det er, prisen som jeg betaler for, at jeg ikke når
at
tage telefonen og den derefter viderestiller til mobilsvar?
Hvis dette er korrekt, synes jeg det er frækt af M1 da jeg også betaler
for
at aflytte svareren og ikke umiddelbart kan finde disse 93 øre i deres
vilkår.
Jeg havde Telmore før, som vist ikke opererede på denne måde eller?

Yderligere kan jeg se, at jeg flere gange har betalt 93 øre for at ringe
til
forskellige mobilnumre. Dette uanset tidsforbruget som varierer mellem 2
og
39 sek.?

Jeg synes dette lyder mystisk. Er der andre, som har oplevet det samme
eller
skulle der være en anden god grund.
Jeg ringer selvfølgelig til M1 på mandag.

Hilsen

Claus Andersen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-08-05 17:29

"Claus Andersen" <no@replyoverhovedet.com> skrev i

> [...]

> eller skulle der være en anden god grund.
> Jeg ringer selvfølgelig til M1 på mandag.

M1 tager penge for hvert påbegyndt minut. De 93 øre er alle dine
samtaler der har varet under ét minut, 68 øre + 25 øre i opkaldafgift =
93 øre.

En årsag til at jeg aldrig ville bruge dét selskab.

Claus

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-08-05 18:47

>Claus Skrev:
> M1 tager penge for hvert påbegyndt minut. De 93 øre er alle dine
> samtaler der har varet under ét minut, 68 øre + 25 øre i opkaldafgift =
> 93 øre.

Det er da frækt.
Jeg synes ikke at kunne finde nogle steder overhovedet, at det er pr.
påbegyndt min. derimod pr. min.???

Jeg skifter sku tilbage til Telmore. Skulle aldrig have forladt. Man bliver
klog af skade.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 28-08-05 19:54

> Det er da frækt.
> Jeg synes ikke at kunne finde nogle steder overhovedet, at det
> er pr. påbegyndt min. derimod pr. min.???

http://m1.dk/priser.php
Se den blå kasse til højre:
"Alle priser gælder døgnet rundt og er inklusiv moms. Der takseres pr.
påbegyndt min.".

> Jeg skifter sku tilbage til Telmore. Skulle aldrig have forladt.
> Man bliver klog af skade.

Ja, jeg kunne heller ikke lade være med at gnide lidt salt i såret.
Men mange falder nok for M1's "fantastiske" produkt, uden at læse det med
småt.

De 7 øre pr. minut er dybt teoretiske - gælder kun tilnærmeligt for folk der
udelukkende fører meget lange samtaler.
For langt de fleste, vil Telmore være billigere end M1.

*Fischer

Fra : Claus Andersen

Dato : 29-08-05 06:46

Fischer skrev bl. andet:
> http://m1.dk/priser.php
> Se den blå kasse til højre:

Der kan man se. Husk at nærlæse alt også service meddelelser.

Nå OK jeg har dummet mig. Tilbage til Telmore.

Takker

Claus

Memo til mig selv: behold Telmore fremover (glimrende selskab)

Fra : Fischer

Dato : 28-08-05 18:00

> Er det, som jeg tror det er, prisen som jeg betaler for, at
> jeg ikke når at tage telefonen og den derefter viderestiller
> til mobilsvar?

Ja.
http://m1.dk/priser.php
"WAP & viderestilling pr. min. (inkl. tlf.svarer): 68 øre."

> Jeg havde Telmore før, som vist ikke opererede på denne måde eller?

Korrekt.
Hos Telmore og mange andre er viderestilling til telefonsvareren gratis.

Men du har vel haft dine gode grunde til at flytte til M1 ???

*Fischer

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-08-05 18:54

>Fischer skrev blandt andet:
> Men du har vel haft dine gode grunde til at flytte til M1 ???

Egentlig ikke rigtigt.

Jeg ville prøve noget nyt og M1 lød godt og 7 øre billigere pr. min samt
uden mindste forbrug (de få perioder min telefon ligger i skuffen).

Nå men som jeg skrev til Claus skifter jeg tilbage til Telmore snarest
(føler lidt at jeg er blevet taget ved næsen).

Har du set nogle steder på M1 om man kan få godtgjort sine 199,-
(oprettelse) eller er det som Telmore hvor ens oprettelsespris skal bruges
eller tilfalder Telmore?

Tak for jeres svar

Claus

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-08-05 21:55

Hej

"Claus Andersen" <no@replyoverhovedet.com> wrote:

>Egentlig ikke rigtigt.

>Jeg ville prøve noget nyt og M1 lød godt og 7 øre billigere pr. min samt
>uden mindste forbrug (de få perioder min telefon ligger i skuffen).

Hvis du gerne vil prøve noget nyt kunne du jo teste Unotel
www.unotel.dk Det er stort set identisk med Telmore, blot lidt lavere
priser, og dér takseres pr. påbegyndt sekund ! - og intet
minimumsforbrug.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Claus Andersen

Dato : 29-08-05 06:33

> [...]
> www.unotel.dk Det er stort set identisk med Telmore, blot lidt lavere
> priser, og dér takseres pr. påbegyndt sekund ! - og intet

Ja Unotel har jeg kikket på tidligere, men gik bort fra ideen, da de
hævede
prisen til 1 kr. for interne samtaler.
Det er mest til familie jeg bruger min egen mobil, og så er det det samme
koncept som de 93 øre, da størsteparten af mine samtaler er under 1 min.

Claus

Fra : John

Dato : 29-08-05 10:40

Claus Andersen skrev:

> [...]
> koncept som de 93 øre, da størsteparten af mine samtaler er under 1 min.

Det kan du da bare fravælge. Så har du stadig den lave minutpris på 63
øre og 16 øre pr. SMS. Begge bruger TDC's net, så hvorfor betale for
meget

Mvh

John

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-08-05 15:26

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i

> [...]
> www.unotel.dk Det er stort set identisk med Telmore, blot lidt lavere
> priser, og dér takseres pr. påbegyndt sekund ! - og intet

Har Unotel også GPRS og HSCSD - og til hvilken pris?

Claus

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-08-05 16:03

Det er tilladt at se på www.unotel.dk

/A

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-08-05 22:32

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i

> Det er tilladt at se på www.unotel.dk

Vi er nogle uden faste opkoblinger til internettet.

-cb