3 og sim-lås
Fra : BorreBoy

Dato : 25-08-05 14:02

Hej.

Jeg købte en Z800i hos 3 i maj måned.
I min kontrakt står der, at telefonen er sim-låst i 12 måneder; men i alle
de reklamer jeg har set for telefonen, står der 6 måneder. Nogen der ved
hvad, der er det rigtige?

Har naturligvis kontaktet 3, men det går ikke så hurtigt derinde...

Fra : C Howard

Dato : 25-08-05 14:28

"BorreBoy" <borre@xxxlucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad, der er det rigtige?
>
> Har naturligvis kontaktet 3, men det går ikke så hurtigt derinde...

Hvis der står i din kontrakt 12 mdr., så går jeg også udfra at det er 12
mdr. samt at dit abo. heller ikke kan opsiges før der er gået 12 mdr.
Hvor længe har du haft det?

I "gamle" dag bandt de deres kunder i 12 mdr. nu er det 6 mdr.

Carsten

Fra : BorreBoy

Dato : 25-08-05 15:00

"C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis der står i din kontrakt 12 mdr., så går jeg også udfra at det er 12
> mdr. samt at dit abo. heller ikke kan opsiges før der er gået 12 mdr.

Som sagt, så fik jeg den i maj måned.
Det pudsige er, at abonnementet kun er bundet i 6 måneder.

Fra : C Howard

Dato : 25-08-05 15:10

> "C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt, så fik jeg den i maj måned.
> Det pudsige er, at abonnementet kun er bundet i 6 måneder.

De har vel ikke fået rettet standart teksten, så må det være 6 mdr.

Carsten

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-08-05 18:48

C Howard skrev den 25-08-2005 15:28:

> [...]
> Hvor længe har du haft det?
>
> I "gamle" dag bandt de deres kunder i 12 mdr. nu er det 6 mdr.

Man må stadig kun binde privatkunder i 6 måneder til abonnementet.

Telefonen må godt forblive låst i længere tid.

Hvornår var gamle dage for dig?
Da jeg fik min første mobil i 1995, så var der også 6 mdr. binding på
abonnementet.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : C Howard

Dato : 25-08-05 19:13

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hvornår var gamle dage for dig?
> Da jeg fik min første mobil i 1995, så var der også 6 mdr. binding på

Nu er 3 ikke så gammel, så deres ungdom er "gammeldage" og jeg mener at
kunne huske at 3 i starten havet en binding på 12 mdr. for at tjene det hjem
de har givet i tilskud på mobiltelefonerne til kunderne og der var flere
selskaber der vil følge trop, men så blev det forbudt og lavet nye regler på
området.

Da jeg fik mobil i 1994 Nokia 1011 til 2.80 kr. i min. var det også kun 6
mdr.

Carsten

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-08-05 16:51

> I min kontrakt står der, at telefonen er sim-låst i 12 måneder; men i alle
> de reklamer jeg har set for telefonen, står der 6 måneder. Nogen der ved
> hvad, der er det rigtige?

Se bort fra de andre svar.. ingen af dem er hverken helt rigtige eller helt
forkerte.. .

3 fik en overgang ekstraordinær tilladelse til, at SIM-låse deres telefoner
i 12 måneder, da de var nye på 3G-markedet i Danmark. De måtte stadig kun
binde en på selve abonnementet i 6 måneder. Den tilladelse blev
imidlertidigt kendt ugyldig et par måneder senere, og 3 var derfor nødt til
at gå tilbage til kun at binde i 6 måneder på både abonnement og SIM-lås.

Jeg mener, at det blev gjort med tilbagevirkende kraft, så du burde kunne få
SIM-lockkoden efter 6 måneder.. Computerworld skrev en del artikler om
emnet, så hvis du søger lidt i deres nyhedsarkiv finder du det nok hurtigt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : BorreBoy

Dato : 01-09-05 10:52

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> få SIM-lockkoden efter 6 måneder.. Computerworld skrev en del artikler om
> emnet, så hvis du søger lidt i deres nyhedsarkiv finder du det nok

Nu har jeg endelig fået svar fra 3.
Telefonen er låst i 6 måneder, og det kan der IKKE laves om på.
De er fandeme nogle spassere hos 3.

Fra : C Howard

Dato : 01-09-05 12:33

> Nu har jeg endelig fået svar fra 3.
> Telefonen er låst i 6 måneder, og det kan der IKKE laves om på.
> De er fandeme nogle spassere hos 3.

Det er da helt normalt, sådan er det også hos de andre selskaber, hvis du
vil slippe for simlås, så kan du da bare købe en telefon til normal pris
uden tilskud.

Carsten

Fra : BorreBoy

Dato : 01-09-05 12:43

> [...]
> vil slippe for simlås, så kan du da bare købe en telefon til normal pris

Doh!!! Jeg skrev forkert. Låst i 12 måneder

Fra : C Howard

Dato : 01-09-05 13:19

> "C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Doh!!! Jeg skrev forkert. Låst i 12 måneder

Ja det er surt, men stadig du har fået den med tilskud, så det er prisen,
men du kan sikkert betale dig fra det.

Desuden så har du vel ikke meget glæde af den telefon hos andre end 3 eller
hvad?

Carsten

Fra : BorreBoy

Dato : 01-09-05 14:20

> Ja det er surt, men stadig du har fået den med tilskud, så det er prisen,
> men du kan sikkert betale dig fra det.
>
> Desuden så har du vel ikke meget glæde af den telefon hos andre end 3
> eller hvad?

Jo da. Det er en fed telefon, og jeg bruger aldrig det 3-pjat alligevel

Fra : C Howard

Dato : 01-09-05 16:07

> "C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da. Det er en fed telefon, og jeg bruger aldrig det 3-pjat alligevel

Men den er jo lavet til 3G mener jeg det hedder og 3 er de eneste der
tilbyder det, så kunne du vel lige så godt have købt en alm. GSM telefon.

Fra : BorreBoy

Dato : 01-09-05 16:30

> "BorreBoy" <borre@xxxlucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Men den er jo lavet til 3G mener jeg det hedder og 3 er de eneste der
> tilbyder det, så kunne du vel lige så godt have købt en alm. GSM telefon.

Øh nej, for det var DEN telefon jeg ville ha'.