Hvad er FC-PGA i forhold til Socket 370?
Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 07-06-01 09:55

Hej

Hvad er forskellen på ovenstående?

Med venlig hilsen
Nils Emil P. Larsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-06-01 10:22

Nils Emil P. Larsen skrev...

>Hvad er forskellen på ovenstående?

Der er ikke nødvendigvis nogen forskel. Det ene er sockettypen, det andet
er CPU typen. Socket370 indikerer at det er en socket der kan tage CPU'er
med 370 'ben'. Dem findes der 2 grundtyper af: PPGA og FC-PGA. Et
motherboard/sloket kan sagtens understøtte begge typer, men ikke
nødvendigvis. FC-PGA CPU'er er de nyeste PIII'ere og Celeron CPU'er
baseret på Coppermine kernen.

--
kent Oldhoj - Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-06-01 13:36

> Dem findes der 2 grundtyper af: PPGA og FC-PGA.
FCPGA = Flip Chip Pin Grid Array
PPGA = Plastic Pin Grid Array

I praksis er det vist noget med at selve kernen ligger tættere på toppen af
cpu når det er en fcpga. Dermed kan man opnå bedre køling af cpu-kernen.

Hvis jeg er helt på vildspor, må en eller anden hellere rette mig.

/Jakob