Hjælp til kursusindhold
Fra : Robert

Dato : 22-08-05 08:26

Hej NG

Vi overvejer at udbyde 1 dags kurser målrettet mod brug af smartphone.

Jeg mangler lidt information om hvilke enmer der vil være velegnede at ta'
med i forløbet.

Har du forslag til emner, vil jeg meget gerne læse dem her i NG.

Mvh. Robert

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-08-05 09:48

> Jeg mangler lidt information om hvilke enmer der vil være velegnede at ta'
> med i forløbet.

Hvor højt skal niveauet være?

> Har du forslag til emner, vil jeg meget gerne læse dem her i NG.

Der er mange aktuelle emner (har selv holdt lignende kurser), men de er
afhængige af hvor højt et niveau kurset må være på..

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Robert

Dato : 22-08-05 10:31

Hej Jepper

I første omgang er kurset for dem der har købt ny telefon, men ikke kender
alle funktioner og mangler lidt støtte for at komme godt i gang. Det vi i
første omgang har under overvejelse er:

Produktkendskab
Styresystemer (Windows, Symbian mv)
Opsætning
Kommunikation via kabel, Wlan, IR, Bluetooth, VPN og GPS
Messenger
MMS
Lyd og billed
Brug (kalender, kontaktpersoner, tekstbehandling, regneark, PDF)
Download, installation og brug af software
Udvidelsesmuligheder

MVH. Robert (en gammel Nørresundby dreng)

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-08-05 11:28

> [...]
> Lyd og billed
> Brug (kalender, kontaktpersoner, tekstbehandling, regneark, PDF)
> Download, installation og brug af software

Generelt har du alt med - men jeg ville som noget af det første lave et emne
om teknologien bag GSM. Bare hvor der kort forklares hvordan GSM-netværket
er opbygget, hvorfor man bør skifte til 3G, hvordan telefoner bliver
identificeret af master mm. Det gør forståelsen for en mobiltelefons
funktioner langt højere.

En bekendt af mig har lavet en god gennemgang til det: www.inpulse.dk/mobil.
Ser den interessant ud kan du jo spørge ham om lov til at bruge den.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-08-05 17:02

Robert wrote:
> I første omgang er kurset for dem der har købt ny telefon, men ikke kender
> alle funktioner og mangler lidt støtte for at komme godt i gang. Det vi i
> første omgang har under overvejelse er:

[Liste med forslag]

Evt. ting, som ikke kun er smartphone relateret og så måske er dækket
ind i nogle af de emner du selv har nævnt:
- Priser for datatrafik og hvor regningen ryger hen når man ringer til
danske telefoner i udlandet, sender SMS og selvfølgelig alle de andre
ringe/sende kombinationer. Det behøver selvfølgelig ikke at være de
nøjagtige priser for hvert selskab, men mere så folk fatter at
datatrafik er pisse dyrt i udlandet.
- Synkronisering og backup
- Avanceret opkaldsfunktioner - sætte en linie på hold og ringe/besvare
et andet opkald.
- Opdatering af software.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Max

Dato : 22-08-05 10:07

Hej Robert

> Jeg mangler lidt information om hvilke enmer der vil være velegnede at ta'
> med i forløbet.

Hvor skal man sende regningen hen ?

Mvh Max

Fra : Robert

Dato : 22-08-05 10:41

Hej Max
Du kan jo sende regningen samme sted som når du, eller andre er hjælpsomme
her i gruppen
MVH. Robert

Fra : Max

Dato : 22-08-05 11:03

Hej Robert

Kan du ikke lige fortælle mig hvilket kursus du påtænker at
lave, bilver det noget der er gratis for dem der har brug for det ?

Mvh Max

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 24-08-05 12:52

"Robert" <a@a.dk> wrote in message news:debunf$5b2$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> med i forløbet.
>
> Har du forslag til emner, vil jeg meget gerne læse dem her i NG.

Husk backup, restore, reset og den slags.

Fra : Robert

Dato : 25-08-05 10:55

Hej NG.

Tak for hjælpen alle sammen.
Vi prøver at sammensætte et fornuftigt forløb.

Med venlig hilsen
Robert.