IMEI nummer
Fra : Jesper B. H.

Dato : 21-08-05 09:43

Hej

Kan der ses på IMEI nummeret om det er en sony Ericsson eller en nokia eller
en anden telefon???

Hilsen Jesper

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-08-05 10:01

Hvis du kan finde den database med IMEI numre, som muligvis findes på
nettet, så er der muligheder.

Ellers bliver det nok svært !.

/A

"Jesper B. H." <jesper-b-hebsgaard@Slet_detteadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:43083e8f$0$85024$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jesper B. H.

Dato : 21-08-05 10:48

Hvordan kan man det hvad skal der stå i nummeret

Fra : JMo.

Dato : 21-08-05 23:21

Jesper B. H. wrote:

> Kan der ses på IMEI nummeret om det er en sony Ericsson eller en nokia
> eller en anden telefon???

Ja.

http://www.numberingplans.com/index.php?goto=guide&topic=imei

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 22-08-05 15:58

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote:

>Ja.
>
>http://www.numberingplans.com/index.php?goto=guide&topic=imei

Og følgende link finder rigtig type for tre forskellige Nokia telefoner:
http://www.numberingplans.com/index.php?goto=imei

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 21-08-05 23:54

"Jesper B. H." <jesper-b-hebsgaard@Slet_detteadslhome.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan der ses på IMEI nummeret om det er en sony Ericsson eller en nokia
> eller en anden telefon???
>
> Hilsen Jesper

Ja...

IMEI nummeret er opbygget så man kan se 1) hvor den er typegodkendt 2)
producent og 3) serienummeret.......

Og nu spørger du nok hvilke numre der identificerer producenten.... Og det
kan jeg ikke huske; det kræver man har adgang til nogle GSM specifikationer,
jeg ikke lige har ved hånden...

Mvh Keld

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 23-08-05 08:58

Så gravede jeg lidt...

De første 6 cifre er en såkaldt TAC og her specificeres typegodkenderen og
fabrikatet..

Check: http://www.nobbi.com/tacdb.php?searchstring=&sortby=t&lang=1