SE Z800i hukommelse
Fra : Tømreren

Dato : 19-08-05 12:53

Hvor stort Mem. kort kan man sætte i den og hvordan gør man.jeg har prøvet
med et 128Mb men uden held

Mvh
Tømreren

Fra : Robert Andersen

Dato : 19-08-05 15:53

> Hvor stort Mem. kort kan man sætte i den og hvordan gør man.jeg har prøvet
> med et 128Mb men uden held

svjv. burde den kunne tage et 512 MB memory stick pro duo

/Robert

Fra : Tømreren

Dato : 19-08-05 18:36

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> svjv. burde den kunne tage et 512 MB memory stick pro duo

Det er en memory stick duo 128 MB fra Lexar jeg har men min Z800I vil ikke
genkende den,Hvad gør jeg galt??

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-08-05 19:07

Det kan være, at det er mærket (Lexar) den ikke understøtter....

/A

Fra : Robert Andersen

Dato : 19-08-05 19:38

> Det er en memory stick duo 128 MB fra Lexar jeg har men min Z800I vil ikke
> genkende den,Hvad gør jeg galt??

Det skal være memorystick PRO duo (sprøg mig ikke om forskellen, jeg har
delvis opgivet at følge med i flash-ram standarder)

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305487

/Robert

Fra : Tømreren

Dato : 19-08-05 20:15

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal være memorystick PRO duo (sprøg mig ikke om forskellen, jeg har
> delvis opgivet at følge med i flash-ram standarder)

Det er bare lidt sjovt at det 64MB kort der følger med tlf. ikke er et Pro

Fra : Jens B

Dato : 19-08-05 23:25

Og den virker i andre ting? en kortlæser f.eks.?
Er der ikke en funktion til at formatere i telefonen. I så fald, så prøv at
formatere kortet i telefonen.

Ofte vil man kunne læse at den understøtter op til 1 GB, men det er
sandsynligvis fordi, at der da den kom frem ikke har været større DUO PRO
stick på markedet. Men den understøtter DUO PRO, som teoretisk kan blive op
til 32 GB. På nuværende tidspunkt fås DUO PRO dog maksimalt på 2 GB, og det
burde den understøtte, medmindre Sony Ericsson af en eller anden grund
skulle have lavet en softwaremæssig begrænsning. Men mit bedste bud er, at
den ikke vil have problemer, uanset hvor store DUO PRO stick der kommer.

> Det skal være memorystick PRO duo (sprøg mig ikke om forskellen, jeg har
> delvis opgivet at følge med i flash-ram standarder)

Apparater med PRO understøttelse er bagudkompatible. Så når man har et
produkt som understøtter DUO PRO, så understøtter det også normale DUO
sticks. Omvendt, hvis man har et produkt som kun understøtter DUO, så kan
man ikke bruge DUO PRO.

Men Z800 understøtter PRO, og kan derfor også sagtens bruge normal DUO.

Jens