Hvilken IP har min printerserver
Fra : Jesper Johnsen

Dato : 09-09-05 15:50

Jeg har en printer server men jeg kender ikke dens ip adresse hvordan
finder jeg den?

setup:
min linux pc (kubuntu) koblet til en alm. switch, hvor også min printer
server sidder.
Men hvordan finder jeg IP adressen på printerserveren ?

Jeg har printerserverens mac adresse hvis det hjælper.

Har prøvet med:
arp -s <ønsket ip adresse> <MAC-adresse>
det hjalp mig ikke

MVH Jesper Johnsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-09-05 17:25

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.aau.dk> wrote:

>Jeg har en printer server men jeg kender ikke dens ip adresse hvordan
>finder jeg den?

Hvad er det for en printserver ?

Hvis den er opsat til automatisk ip-adresse, bør du kunne finde den i
DHCP-serverens log. Er den opsat med fast ip-adresse er det noget
sværere, specielt hvis den adresse ligger i et andet segment end dit
øvrige netværk...

Følger der ikke software med printserveren der kan detektere og opsætte
den ?

<mlr>

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 11-09-05 12:57

Hej Michael
> Hvad er det for en printserver ?

det er en PS1000A+ fra Edimax

> [...]
> DHCP-serverens log. Er den opsat med fast ip-adresse er det noget
> sværere, specielt hvis den adresse ligger i et andet segment end dit

Den er opsat med fast ip.

> Følger der ikke software med printserveren der kan detektere og opsætte
> den ?

Den software jeg har downloadet fra nettet kan ikke finde serveren, men
jeg ved heller ikke om den printerserver jeg har, er understøttet af
programmet.

Uheldigvis kan jeg ikke resete serveren, og der er ikke en testknap, så
serveren kan ikke fortælle mig hvilken ip den har, og jeg kan ikke vende
tilbage til factory defaults, MEGET smart ikke. :-|

MVH Jesper Johnsen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-09-05 17:31

Den Fri, 09 Sep 2005 16:50:00 +0200 skrev Jesper Johnsen:
> Jeg har en printer server men jeg kender ikke dens ip adresse hvordan
> finder jeg den?

Har print-serveren ikke en test-knap? Prøv at trykke på den, så plejer
der at komme en side ud på printeren, med IP-adresse m.m.

Hvis der kun er en knap, så plejer det være et tryk for test og hold
den inde for reset.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 11-09-05 12:58

Hej Kent

> Har print-serveren ikke en test-knap? Prøv at trykke på den, så plejer
> der at komme en side ud på printeren, med IP-adresse m.m.

Der er ingen knapper på printserveren

MVH Jesper Johnsen

Fra : bedstefar\\4

Dato : 13-09-05 11:49

> Der er ingen knapper på printserveren
>
> MVH Jesper Johnsen

heller ikke et lille hul der passer til en udrettet papirclips?

finn

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 13-09-05 15:42

Nej, desværre