indtaste tal
Fra : Leonard

Dato : 09-09-05 22:34

Hvordan får jeg sikret at uanset om der tastes , eller . i et tal, så
bliver til et decimaltegn, så scriptet bruger det som . ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-05 22:46

Leonard skrev:

> Hvordan får jeg sikret at uanset om der tastes , eller . i et
> tal, så bliver til et decimaltegn, så scriptet bruger det som
> . ?

Erstat , med . før du regner på data (kig på String.replace).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-09-05 22:50

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> Hvordan får jeg sikret at uanset om der tastes , eller . i et tal, så
> bliver til et decimaltegn, så scriptet bruger det som . ?

Skift alle ","'er ud med "."'er.

string = string.replace(/,/g, ".");

/L