Asus P4C800E-Deluxe og SCSI-kort
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 10-09-05 00:18

Jeg har et Asus P4C800E-Deluxe bundkort og jeg har netop købt mig et SCSI
kort (Adaptec model 39320) og opdager først nu at det åbenbart skal
tilsluttes noget der hedder PCI-express?

Betyder det at jeg skal købe nyt bundkort, hvis jeg skal bruge mit
SCSI-kort? Eller kan det godt virke sammen med mit nuværende bundkort? Kan
man evt. få en form for adapter der ellers gør det muligt?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-05 10:44

Morten Munk-Jensen wrote:
> Jeg har et Asus P4C800E-Deluxe bundkort og jeg har netop købt mig et
> SCSI kort (Adaptec model 39320) og opdager først nu at det åbenbart
> skal tilsluttes noget der hedder PCI-express?

Er du sikker på det ikke er et PCI-X kort ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 10-09-05 11:07

> Er du sikker på det ikke er et PCI-X kort ?
>
> --
Nej, du har helt ret, der skulle have stået PCI-X!

Mvh
Morten

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-05 12:00

Morten Munk-Jensen wrote:
> Nej, du har helt ret, der skulle have stået PCI-X!

PCI-X er bagud compatibelt. så det viorker både i PCI32 /33/66MHz og PCI64
/33/66MHz pg selv- i PCI-X slots. så igen problemer i det (du vil dog ikke
kunne udbnytte den større båndbredde hvis du bruger det i et PCI 32 /33MHz
slot)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 16:51

N_B_DK wrote:

> [...]
> PCI64 /33/66MHz pg selv- i PCI-X slots. så igen problemer i det (du vil
> dog ikke kunne udbnytte den større båndbredde hvis du bruger det i et

jeg har for nyligt haft en PCI-X (et adaptec RAID kort) kort i hænderne
og det var ikke mere bagud kompatibelt end at det ikke kunne presses ned
i et std. PCI slot.... så den holder ikke i alle tilfælde.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-09-05 00:36

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:
> jeg har for nyligt haft en PCI-X (et adaptec RAID kort) kort i
> hænderne og det var ikke mere bagud kompatibelt end at det ikke kunne
> presses ned i et std. PCI slot.... så den holder ikke i alle tilfælde.

De SKAL være kompatible, det er en del af PCI-X standarden...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 12:16

N_B_DK wrote:

> De SKAL være kompatible, det er en del af PCI-X standarden...

jep, I know, men teori og virkelighed er ikke altid det samme :)