Seriel til USB
Fra : Flyrider

Dato : 10-09-05 08:35

Hej.
En ven har lige købt en ny pc uden serielle/paralelle porte, og kan derfor
ikke bruge sit serielle modem mere. Findes der en adator fra seriel til usb,
eller skal der installeres et seriel kort i maskinen?
På forhånd tak
Palle

Fra : Holst

Dato : 10-09-05 08:43

Flyrider wrote:

> En ven har lige købt en ny pc uden serielle/paralelle porte, og kan derfor
> ikke bruge sit serielle modem mere. Findes der en adator fra seriel til usb,
> eller skal der installeres et seriel kort i maskinen?

Ja, jeg ved, at en af mine venner netop købte et seriel-USB kabel, da
han skulle tilslutte sin Garmin GPS til sin computer. Thansen skulle
have sådanne til billig penge - det var vist i hvert fald der, han købte
sit.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 10-09-05 09:00

"Flyrider" <flyrider@flygenring.dk> wrote in message
> [...]
> ikke bruge sit serielle modem mere. Findes der en adator fra seriel til
> usb, eller skal der installeres et seriel kort i maskinen?

Jeg vil foreslå at han køber en USB/Seriel adapter !

Mvh Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-05 09:25

> [...]

>ikke bruge sit serielle modem mere. Findes der en adator fra seriel til usb,
>eller skal der installeres et seriel kort i maskinen?

Det smarteste er selvfølgelig at købe et internt modem til maskinen...

Alternativt et internt serielt kort hvis han gerne vil bevare det
eksterne modem.

Endelig kan han selvfølgelig købe en USB->seriel adapter. Men det er
bedst hvor man kun engang imellem har behov for en seriel port. I en
fast opsætning er det serielle kort at foretrække..

<mlr>

Fra : Holst

Dato : 10-09-05 09:43

Michael Rasmussen wrote:

> Endelig kan han selvfølgelig købe en USB->seriel adapter. Men det er
> bedst hvor man kun engang imellem har behov for en seriel port. I en
> fast opsætning er det serielle kort at foretrække..

Hvorfor?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-05 12:01

Holst <newssep05@shelter.dk> wrote:

>Hvorfor?

En USB->seriel adapter fylder mere end et simpelt serielt kabel

Visse adaptere har det med indimellem at skifte COM-port. Det betyder at
du jævnligt skal rode med opsætningen.
-

<mlr>

Fra : Max

Dato : 10-09-05 11:37

Hej Palle

> eller skal der installeres et seriel kort i maskinen?

Køb et nyt internt modem, det koster nok mindre end
en adaptor gør.

Mvh Max

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-05 12:07

Flyrider wrote:
> Hej.
> En ven har lige købt en ny pc uden serielle/paralelle porte, og kan

Det skulle undre, mig hvis jeg ikke har nogle PCI k56 modems...

Mail hvis interesseret.

--
MVH.
N_B_DK