Nyt hardware..
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 09-09-05 17:52

Sidder med min efterhånden gamle computer og syns det er ved at være tid til
at få opgraderet nogen ting.
Det sådan her ud:

MSI 845PE Max2-FIR
P4 2,4@3,0ghz
768mb pc2700 ram ( kører ikke dual )
GF4 ti4200

Jeg har ca. 4200 til det, så hvad ville i opgradere som det første ?

Har selv tænkt på grafikkort og ram, men hvis jeg køber et agp grafikkort,
så skal jeg til at skifte det igen hvis jeg en dag vil have nyt bundkort. Og
hvis jeg køber nyt bundkort så skal der nyt grafikkort til pci-express, nye
ram og cpu. Argh det er jo en jungle :D..

Er det muligt at få skiftet alle delene til et fornuftigt system for de
penge ?

MVH

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-09-05 19:01

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> wrote:

>Sidder med min efterhånden gamle computer og syns det er ved at være tid til
> [...]

Dejligt system.

Hvorfor fa'n opgradere, fungerer det ikke som det skal ?

<mlr>

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 09-09-05 19:19

Det kan ikke trække mine spil acceptabelt og nu sidder jeg med nogen penge
jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til ,så hvorfor ikke opgrader :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-09-05 19:32

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan ikke trække mine spil acceptabelt og nu sidder jeg med nogen penge
>jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til ,så hvorfor ikke opgrader :)

Se det er jo en helt anden sag - du har et konkret problem med spil....

Måske et nyere grafikkort vil hjælpe - Et GF4 Ti4200 er jo en lidt ældre
sag...

Og så skriver du intet om harddisk - Windows fungerer i mange
sammenhænge bedre med 2 harddiske, bl.a. fordi du kan lægge sidefilen på
en separat disk. Så en ny harddisk er måske også sagen...

Alternativet er et helt nyt AMD Athlon 64 X2 baseret system - Men så
skal du godt nok gribe dybt i pungen, og forskellen i den dagligt brug
er måske ikke så stor når det kommer til stykket

PS.

Hvis du ikke aner hvad du skal bruge pengene til kan du godt få mit
kontonummer

<mlr>

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 09-09-05 19:52

> [...]
>
> PS.
>
> Hvis du ikke aner hvad du skal bruge pengene til kan du godt få mit

Hehe vidste den sidste kommentar ville komme...

Der er ingen problemer med diske eller noget. Dvs de er nye og hurtige nok
:)

Mit eneste problem er faktisk kun at jeg skal bruge lidt mere ram, men kan
lige så godt opgradere lidt nu hvor jeg har pengene. Har ikke brugt penge på
mit system i snart 2 år, så det må være på tide :)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-09-05 22:10

Jan Vilhelmsen wrote:

> Hehe vidste den sidste kommentar ville komme...

Hvis jeg havde fire kilo der ikke var øremærket så...
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=LVW-5045&goto=productinfo&mai
nfunc=link

mvh
Henning