Partition og formatering af eksterne HDD
Fra : Flinkesen

Dato : 08-09-05 19:34

Hej gruppe

Mangler lige et eller flere kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Jeg har
købt
en ekstern harddisk til USB. Jeg har læst mig til, at jeg skal have
oprettet
en partition og formatere den, inden den kan bruges - så langt så godt.
Skal
jeg sætte harddisken i computeren for at dette kan lade sig gøre, eller
kan
jeg gøre det, mens den er tilsluttet via USB-porten??
Jeg har forsøgt at gå ind under computeradministration>diskhåndtering,
mens
den var tilsluttet USB-porten, men der kan jeg ikke se denne harddisk!

Alle gode råd modtages med kyshånd.

Mvh.

JK

Den har indtil videre sparet mig for at få 13846 spam-mails.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-05 20:01

"Flinkesen" <flinkesen2002*fjern*@yahoo.dk> wrote:

>Skal jeg sætte harddisken i computeren for at dette kan lade sig gøre, eller
>kan jeg gøre det, mens den er tilsluttet via USB-porten??

Du tilslutter disken til USB-porten...

>Jeg har forsøgt at gå ind under computeradministration>diskhåndtering,
>mens den var tilsluttet USB-porten, men der kan jeg ikke se denne harddisk!

Den burde dukke op i diskhåndtering...

Fungerer USB-porten - Dvs er den aktiveret i BIOS. Har du indlæst de
relevante bundkort / usb drivere ?

Dukker den op i'Enhedshåndtering' - Kig efter 'USB-Lagerenhed'

<mlr>

Fra : Flinkesen

Dato : 08-09-05 20:15

Hej Michael

> Den burde dukke op i diskhåndtering...

Der kan jeg desværre kun se de harddisk, der allerede er installeret.

> Fungerer USB-porten - Dvs er den aktiveret i BIOS. Har du indlæst de
> relevante bundkort / usb drivere ?

Jeg har brugt USB-porten i forbindelse med overførsel af billeder fra
kamera
samt data fra memorystick, så det vil jeg mene.

> Dukker den op i'Enhedshåndtering' - Kig efter 'USB-Lagerenhed

Jeg synes godt nok ikke, jeg kan se dette. Jeg kan se en masse
USB-controllere, men ikke lagerenhed.

HJÆÆLP

JK

Den har indtil videre sparet mig for at få 13847 spam-mails.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-05 20:55

>Jeg synes godt nok ikke, jeg kan se dette. Jeg kan se en masse
>USB-controllere, men ikke lagerenhed.

Sker der slet ingen ting når du tilslutter USB-disken - Normalt vil
Windows fortælle at der er fundet ny hardware ?

Checker du fanebladet 'Strømforsyning' under USB-rodhub-berne i
Enhedshåndtering bør der også dukke noget op her, når der tilsluttes en
USB-enhed.

Hvis ikke vil jeg gætte på USB-drevet og/eller USB-kablet er sygt - Prøv
i så fald lige om skidtet fungerer på en anden computer.

PS.

Har du husket at tænde for USB-disken - For du er vel klar over at
disken skal have strøm..

<mlr>

Fra : Flinkesen

Dato : 08-09-05 21:07

Hej Michael

> PS.
>
> Har du husket at tænde for USB-disken - For du er vel klar over at
> disken skal have strøm..

Ja det har jeg dog

Problemet har imidlertid løst sig selv på mærkværdig vis i mellemtiden.
Pludselig efter laaaaaang tid hvor jeg har haft disken tilsluttet, mens
jeg
ventede på flere geniale forslag fra dig eller andre, var der pludselig en
ny lager-enhed. Herefter var det en ganske smal sag at finde den og få
lavet
en partition og få den formateret. Tusind tak for alle de gode ideer.